کد خبر: مبارزه-با-فاسد-و-مفسد-هیچ-خط-قرمزی-ندارد
۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳
مبارزه با فاسد و مفسد هیچ خط قرمزی ندارد

 حجت الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه در آئین تودیع و معارفه معاون قضائی قوه قضائیه و رئیس دیوان عدالت اداری ضمن تبریک عید غدیر خم اظهار کرد: ما امروز در قوه قضائیه مدعی هستیم باید بر اساس سیره و رفتار امیرالمومنین قدم برداریم با این حال راه زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب در تأسیس قوه قضائیه مد نظر رهبری و طبق سیره امیرالمومنین داریم.

مصدق ادامه داد: جامعه باید قضاوت کند که ما در قوه قضائیه چقدر توانستیم در راستای سیره و منش امیرالمومنین رفتار کنیم.

معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز ضرورت دارد برنامه ریزی عملیاتی برای اجرای بندهای شش گانه حکم انتصاب ریاست قوه قضائیه که از سوی رهبر انقلاب اعلام شد، داشته باشیم و ضرورت تداوم اجرای سند تحول و آسیب شناسی یکی از برنامه‌های جدی ما است و همه دادگستری‌ها باید بر اساس سند تحول گام بردارند.

مصدق افزود: ما باید نگاه مردم را نسبت به قوه قضائیه در خصوص مردمی بودن تغییر دهیم، ما نباید شاهد روزی باشیم که گزارشی داشته باشیم مبنی بر اینکه فردی ۶ ماه معطل است تا یک رئیس دادگستری را ببیند.

وی تأکید کرد: مبارزه با فاسد و مفسد هیچ خط قرمزی ندارد و تمام رؤسای قوه قضائیه با این امر مقابله کردند.

معاون اول دستگاه قضا با بیان اینکه قوه قضائیه در برخورد با فساد و مفسد هیچ خط قرمزی ندارد، افزود: از وضعیت معیشت کارکنان قوه قضائیه اعم از اداری و قضایی راضی نیستم. هم جناب آقای رییسی و هم حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای همواره در فکرشان هست که کمک کنند معیشت همکاران بهتر شود.

وی تاکید کرد: طرح‌هایی وجود دارد، نمایندگان مجلس هم همراه هستند و ریاست قوه قضایئه تاکید دارند که در این قضیه عزت کارکنان دستگاه قضایی و قاضی باید حفظ شود و این منافاتی با بحث مبارزه با فساد حتی کارکنان و قضات دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق خاطرنشان کرد: دادسرای انتظامی قضات و حفاظت اطلاعات قوی و قدرتمندانه در حال حرکت هستند و رویکرد آن‌ها رویکرد تذکری است و بحث مچ گیری مطرح نیست.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مظفری که پیش از این عهده دار معاونت قضایی قوه قضاییه بود به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری و حجت الاسلام والمسلمین رحیمی که در سمت معاون معاونت اول قوه قضاییه فعالیت داشت به عنوان معاون قضایی قوه قضاییه معرفی شدند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha