کد خبر: مبارزه-با-سرقت-و-استرداد-اموال-مال-باخت
۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۵۵
مبارزه با سرقت و استرداد اموال مال باختگان ازبرنامه های اولویت دارناجا

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری پلیس،سردار " قاسم رضایی"  در نشست"قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت" با تاکید بر فرمان و تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  در زمینه استرداد اموال مکشوفه به مالکان واقعی اظهار داشت: همه ما سرباز فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)، خادم نظام و مردم هستیم و برای رضایت مندی مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم.

وی افزود: مبارزه با سرقت و استرداد اموال مکشوفه به مال باختگان از برنامه های اولویت دار نیروی انتظامی است و فرمان مقام معظم رهبری در تمام زمینه ها را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بر لزوم  بهره مندی از سامانه های هوشمند در مسیر کشف سرقت ها و استرداد اموال مال باختگان تاکید کرد و افزود: باید خلاء های قانونی در مبارزه با سرقت، برخورد با مالخران و استرداد اموال مسروقه به مالکان واقعی رفع شود.

این مقام ارشد انتظامی با ارائه پیشنهاداتی در فرآیند مبارزه با سرقت  بیان کرد:  شناسایی و دستگیری سارقان  با جدیت دنبال می شود،علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه در این حوزه باید راهکارهای میدانی و عملیاتی نیز اجرایی شود.

سردار رضایی در طرح این پیشنهادات اعلام کرد: مسدود کردن حساب بانکی سارقان بلافاصله پس از دستگیری، الزام  صنوف و فروشندگان لوازم خانگی به ثبت و نگهداری مشخصات خریدار و کالاهای فروخته شده، نظارت و بازدید نوبه ای از واحدهای صنفی  برخی از این راهکار ها است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: راه اندازی محل مناسب به منظور نگهداری اموال مکشوفه مسروقه توسط قوه قضائیه (ماده 147)  ضرورت دارد؛ از طرفی رصد  فضای مجازی و شناسایی  اموالی که بیشترین فراوانی را در بین اموال مسروقه (سهولت فروش در بازار ) دارد، از اولویت هایی است که باید مد نظر باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: باید برای فرهنگ سازی در بین شهروندان به منظور ثبت و نگهداری مشخصات اموال با ارزش تلاش کنیم و در این میان  از ظرفیت های اجتماعی  و رسانه ای در فرآیند مبارزه با سرقت و ارتقاء آگاهی عمومی بهره بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha