کد خبر: مبارزه-با-بیماری-کرونا
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۲۹
مبارزه با بیماری کرونا با تامین اقلام پزشکی مورد نیاز

شانه ساز در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه پیش بینی برای واردات واکسن آنفلوانزا در سال جاری انجام داده اید، گفت: با توجه به تقاضای دنیا به این واکسن، ما هم پیش بینی واردات 10 برابری واکسن آنفلوانزا را در مقایسه با سال گذشته انجام داده ایم و تمام کارهای لازم انجام شده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان طبنا(خبرگزاری سلامت)، محمدرضا شانه ساز، روز جمعه در ویدئو کنفرانس با خبرنگاران درباره مبارزه با بیماری کرونا اظهار کرد: در خصوص تأمین و تدارک اقلام ضروری برای مقابله و مبارزه با بیماری کرونا در ایران اقدامات ارزنده‌ای در زمان کوتاهی اتفاق افتاد، در این راستا هماهنگی‌های عمده‌ای با وزارت صمت، قوه قضائیه و… هم شروع شد و مهمترین کار این بود که مردم هم پای کار آمدند.

وی افزود: ظرف دو الی سه هفته در زمینه اقلام ضدعفونی کننده در کشور توانستیم نیاز مردم را برطرف کنیم و در گذشته در کشور حدود ۲ هزار لباس برای خدمات درمانی تهیه می‌شد که این اقلام وارداتی بود اما در حال حاضر لباس‌های تولیدی کیفیتش به مراتب بهتر از انواع وارداتی است و کمبودی در این زمینه نداریم. اقلام ضروری برای مقابله و مبارزه با بیماری کرونا تامین شد شانه ساز گفت: در راستای مبارزه با بیماری کرونا در زمینه تولید دستگاه ونتیلاتور هم توانستیم این دستگاه را در داخل تولید کنیم و البته تولید در حدی بود که می‌توانیم این دستگاه‌ها را صادر هم کنیم. رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر اینکه نیاز کشور را در زمینه اقلام درمانی و کیت تشخیصی برای مبارزه با بیماری کرونا بر طرف کردیم صادرات هم می‌کنیم. در زمینه دارو و واکسن هم در حال فعالیت هستیم و امیدواریم در تولید واکسن و دارو پیشتاز باشیم. شانه ساز در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه پیش بینی برای واردات واکسن آنفلوانزا در سال جاری انجام داده اید، گفت: با توجه به تقاضای دنیا به این واکسن، ما هم پیش بینی واردات 10 برابری واکسن آنفلوانزا را در مقایسه با سال گذشته انجام داده ایم و تمام کارهای لازم انجام شده است. منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha