کد خبر: مانور-آموزشی-اورژانس-پیش-بیمارستانی-د
۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۳۱
مانور آموزشی اورژانس پیش بیمارستانی در شیراز برگزار شد

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیر این مرکز با بیان این خبر گفت: این مانور با حضور هشت تیم آموزشی از ساعت ۸ صبح و با هدف ارزیابی توانمندی ها و آموزش مباحث اورژانس پیش بیمارستانی، به ویژه مباحث ۷۲۴ و ۲۴۷ به طور همزمان در پایگاه های اورژانس شیراز انجام شد.

دکتر «محمدجواد مرادیان» در خضصوص نحوه اجرای این مانور افزود: تیم ها با برنامه ریزی دقیق و با هماهنگی واحد ارتباطات در ساعت های تعیین شده وارد مناطق مشخصی می شدند و با مولاژهایی که در اختیار داشتند ضمن مرور مباحث علمی با کارکنان منطقه، توانمندی آنان را مورد ارزیابی قرار می دادند.

او ادامه داد: برای اجرای این مانور سناریوهایی تنظیم شده بود که تکنسین می بایست با استفاده از دستورالعمل های آفلاین، احیای قلبی ریوی، ۷۲۴ و ۲۴۷ به حل مسئله می پرداخت و بر اساس تسلط تکنسین و نحوه انجام اقدامات درمانی، امتیاز افراد مشخص می شد.

دکتر مرادیان با اشاره به منحصر به فرد بودن این مانور گفت: این مانور ۱۰ ساعت به طول انجامید و در این مدت ۳۵ پایگاه و ۱۰۵ تکنسین اورژانس شیراز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه یادآور شد: در تمامی مراحل اجرای این مانور حفظ فاصله فیزیکی و رعایت پروتکل های بهداشتی مدنظر بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha