کد خبر: مالیات-بر-عایدی-سرمایه-سفره-سفته‌بازا
۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۸

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بررسی لایحه مالیات بر عایدی سرمایه در هیأت دولت، گفت: ورود قوه مجریه برای ایجاد و تقویت پایه های مالیاتی بسیار مثبت است، زیرا این اقدام راه کاری برای مدیریت صحیح بازارهای اقتصادی محسوب می شود، یکی از محورهای اصلی لایحه مذکور، مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است.

خانه مسکن

تأثیر دلالان و سفته بازان در تشدید بحران بازار مسکن

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی یکی از عوامل و دلایل تشدید بحران مسکن، فعالیت دلالان و سفته بازان در بازار است، حال یکی از راه کارهای اساسی برای مدیریت و مقابله با این مسئله، اخذ مالیات بر عایدی سرمایه است، قطعا مدیریت و ساماندهی معاملات و خرید و فروش مسکن موجب تعدیل نظام عرضه و تقاضا خواهد شد.

مالیات بر عایدی سرمایه سفره سفته بازان مسکن را جمع می‌کند

حسینی گفت: فردی که از محل خرید و فروش مسکن به درآمدهای بالایی رسیده، با اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن دیگر زمینه را برای سوداگری مهیا نمی بیند، زیرا با اجرای این قانون، اگر فردی بخواهد بیش از حد مجاز خرید و فروش مسکن انجام دهد، باید مالیات پرداخت کند که این زمینه را برای توقف فعالیت دلالان فراهم می کند.

وی گفت: بخشی اعظمی از منابع مالی اجرای طرح جهش تولید و تأمین مسکن، ازمحل اخذ مالیات های جدید از حوزه مسکن تأمین خواهد شد، حال بخشی از پایه های مالیاتی هنوز قانون ومقررات خاص خود را ندارند که باید در این عرصه برنامه ریزی مدونی صورت گیرد.

حسینی ادامه داد: مالیات بر خانه های خالی، مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، مالیات بر اراضی بلااستفاده و مالیات بر خانه های لوکس از پایه های مالیاتی است که می توان از این محل منابع اعتباری جدیدی را خلق کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، بازار را از رویکرد سرمایه ای به رویکرد مصرفی هدایت می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha