کد خبر: مافیای-کنکور-مردم-را-استثمار-می-کند
۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۴۸
مافیای کنکور مردم را استثمار می کند!

محمدرضا احمدی، نماینده مردم رشت در بهارستان در گفتکو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت؛ در واکنش به اینکه برخی از داوطلبان کنکور به نتایج این آزمون به دلیل تخلفات صورت گرفته معترض هستند؛ ادامه داد: تخلفات در کنکور بسیار جزئی بوده و گزارشی از تخلفات گسترده به دست ما نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه کرونا آسیب جدی به روند برگزاری آزمون و آموزش زده است؛ افزود: براساس آمارهایی که آموزش و پرورش، وزارت علوم و همچنین سازمان ملل بیش از 90 درصد سیستم آموزشی ما در این اپیدمی آسیب دیده است.

احمدی با بیان این که بیش از این باید برای حذف کنکور تلاش کنیم؛ در واکنش به اینکه مافیای کنکور نمی گذارند چنین اتفاقی بیفتد، توضیح داد: قصد ما هم مبارزه با همین مافیا است تا کنکو را حذف کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: چندین سال برای حذف کنکور تلاش شده اما به نتیجه نرسیده است ولی باید این فشارها تا حذف کنکور ادامه پیدا کند چون مافیای کنکور مردم را استثمار کرده و البته خروجی ای هم برای آنها و نظام آموزشی کشور نداشته است.

وی تصریح کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات و اصل 90 مجلس به صورت جدی به دنبال جذف کنکور است.

احمدی درباره نواقص سیستم آموزشی شاد هم اظهار کرد: مشکلات در این بخش فراتر از آن چیزی است که دیده می شود، همه امکانات برای همه دانش آموزان فراهم نیست و اگر در این موضوع دقیق شویم خواهیم دید که آمار دانش آموزان محروم از آموزش خیلی بیشتر خواهد بود.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین گفت: به هر حال در شرایط موجود کشور ممکن است آسیب هایی وجود داشته باشد ولی نکته مهم این است که نباید بگذاریم آموزش قطع شود. درست است که در زیرساخت های مخابراتی و ارتباطی مشکلاتی را داریم با این حال بسیاری از معلمان با گذشت توانستند آموزش را به مناطق دوردست برسانند.

خبرنگار: محمدسیاح

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha