کد خبر: مأموریت-جدید-فرمانداران،-دلجویی-از-کا
۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۴۳
مأموریت جدید فرمانداران، دلجویی از کادر درمانی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ ملانوری با بیان این مطلب در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطر نشان کرد: همه ما می دانیم که در این شرایط سخت، کادر بهداشت و درمان برای خدمات رسانی به بيماران، نهایت تلاش خود را می کنند.

وی ادامه داد: این عین بی انصافی است که گاه اظهارنظر هایی می شود که مطابق با واقعیت نیست، درست مثل این که ما سربازی را بدون سلاح و مهمات به خط مقدم بفرستیم و پشت سر بنشینیم و عملکردش را زیر سؤال ببریم، این اظهار نظرهای غیر واقعی، انگیزه را از کادر درمان می گیرد.

استاندار تأکید کرد: همین که این بزرگواران با آن لباس های خاص و در چنان محیط پراسترسی، مشغول انجام کاری سخت و دشوار هستند، بسیار ارزشمند است و ما باید قدردان باشیم و به آنها انگیزه بدهیم.

ملانوری گفت: فرمانداران مکلفند طی نشستی با حوزه های مرتبط برنامه ریزی کنند و به هر شکل ممکن، حضوری، غیر حضوری، با ارسال پیامک، اهدای شاخه گل و... البته با رعايت کامل شیوه نامه های بهداشتی برای عرض خداقوت به این عزیزان اقدام نمایند.

وی ادامه داد: عوامل نیروی انتظامی که جهت کنترل ورود و خروج خودروها در پایگاه های ورودی شهرها مستقر هستند نیز در این برنامه دیده شوند. به گفته وی؛ احوالپرسی از این عزیزان نیز می تواند باعث تجدید روحیه شود.

استاندار با اشاره به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: طرح محله محور مبارزه با بیماری کرونا از فردا به طور رسمی در استان آغاز می شود.

ملانوری افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج، بیمار یابی در سطح گسترده ای صورت می گیرد و امیدوارم با ارائه آموزش های لازم و کنترل شرایط بتوانیم زنجیره شیوع بیماری را تا حد ممکن قطع کنیم.

وی متذکر شد: همراهی و همکاری مردم، شرط موفقیت این طرح محله محور و خانواده محور است. استاندار در ادامه به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت و گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، اجرای محدودیت ها همچنان بر اساس رنگ بندی شهرهاست. ملانوری اظهار داشت: همچنان چهار شهرستان زیرکوه، درمیان، سربیشه و خوسف نارنجی و بقیه شهرستان های استان قرمز هستند.

وی ادامه داد: ورود و خروج خودروها به شهرستان ها، تابع ضوابط قبلی است به این شکل که خودروهای بومی اجازه خروج و خودروهای غیربومی اجازه ورود به شهرستان را ندارند.

به گفته وی؛ ترددهای ضروری از ساعت ۹ شب به بعد باید با هماهنگی فرمانداری ها و طی مکاتبات لازم صورت گیرد، در غیر این صورت افراد باید کارت شناسایی یا گواهی معتبری دال بر ضرورت تردد به همراه داشته باشند.

استاندار گفت: شرکت های خدمات رسان آب، برق و گاز، در راستای رعایت حال مردم، طی این دو هفته نباید نسبت به قطع هیچ انشعابی در واحدهای مسکونی، تجاری و خدماتی اقدام کنند. ملانوری متذکر شد: موضوع حضور مردم در آرامستان ها  طبق روال گذشته مدیریت شود.

وی ادامه داد: بانک ها هم مکلفند چک ها، سررسید اقساط و جرایم بانکی مردم را در این ایام مراعات نمایند. به گفته وی؛ بستر فعالیت دستفروش ها هم در ساعت های مجاز با هماهنگی شهرداری ها فراهم است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha