کد خبر: لیره-ترک؛-مرهمی-بر-مشکلات-اقتصادی-بازا
۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۳
لیره ترک؛ مرهمی بر مشکلات اقتصادی بازار ادلب

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از خبرگزاری آناتولی،مردم ادلب در پی کاهش شدید ارزش پول ملی سوریه برای حفاظت از قدرت خرید خود، به استفاده و پس‌انداز از لیره ترکیه روی آورده‌ و از نظر اقتصادی به راحتی نسبی دست یافته‌اند.

محسن حمود، مدیر یک صرافی در منطقه سرمدای ادلب در این رابطه به خبرگزاری آناتولی گفت: بازار پس از رواج لیره ترک آرام و وضعیت اقتصادی کمی بهتر شد. امیدواریم از این به بعد لیره ترک در تمامی امور خرید و فروش مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر لیره ترک حضور موثری در بازار دارد و انشالله روز به روز این تاثیر پررنگ‌تر شود.

علی ابوراس یکی دیگر از مغازه‌داران این منطقه نیز ضمن اشاره به استفاده روزافزون از لیره ترک، گفت: برای تثبیت قیمت‌ها و رواج بیشتر لیره ترک کمی زمان لازم است. این موضوع موجب توسعه و ثبات می‌شود. مشکلات بازرگانان حل شده و واردات را با لیره ترک انجام می‌دهند.

وی در ادامه افزود: قبل از اینکه مردم از لیره ترک استفاده کنند چندین مغازه دار که خسارت مالی شدیدی دیده بودند دکان‌هایشان را تعطیل کردند.

گفتنی است، هفته گذشته صدها نفر در استان سویدا سوریه در اعتراض به وضعیت اقتصادی و کاهش ارزش لیر این کشور در میادین اصلی مرکز این استان تجمع کردند. معترضان در این تظاهرات شعارهایی چون «رژیم اسد سرنگون شود»، «ای ادلب تا مرگ با تو هستیم»، « سوریه به ما تعلق دارد نه به خانواده اسد»، «روسیه و ایران از سوریه خارج شود» به این وضعیت اعتراض کردند.

ارزش لیر سوریه در 5 سال دچار افت شدیدی شده است. پیشتر در آغاز سال جدید معادل هر یک دلار آمریکا حدود 900 لیر سوریه بود، اما با گذشت کمتر از 6 ماه نرخ هر دلار به 4000 لیر رسیده است. سقوط ارزش لیر سوریه از آغاز بحران در این کشور در سال 2011 تاکنون به بیش از 5900 برابر رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha