کد خبر: لغو-۷-مراسم-عروسی-در-فراشبند-فارس-طی-هفت
۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در فارس، معاون‌ بهداشتی شبکه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند ، با اعلام گزارش فعالیت بازرسان بهداشت محیط در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا، گفت: در ادامه تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و همچنین نظارت بر اجرای مصوبه های ستاد کرونا، در هفته گذشته، بر بیش از ۱۰۰ واحد صنفی از سوی بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان فراشبند نظارت و بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید شد.

«اکبر نوربخش» افزود: با توجه به وضعیت شهرستان از نظر بیماری کرونا و مصوبه ستاد شهرستانی کرونا، هر گونه مراسمی که در این شرایط، منجر به تجمع افراد شود، مصداق بارز تهدید علیه سلامت عمومی جامعه محسوب می‌شود و ضمن تعطیلی مراسم، متخلفان نیز به مراجع قضایی معرفی می شوند.

او ادامه داد: متاسفانه در هفته گذشته، تعدادی از همشهریان به این موضوع توجهی نکردند و با برگزاری مراسم عروسی، سلامتی جامعه را به خطر انداختند.

نوربخش از شهروندان خواست تا با برگزاری مراسم عروسی و سوگواری، سلامتی جامعه را به خطر نیندازند و از برگزاری این آیین ها خود داری کنند.

او هشدار داد: در صورت مشاهده هرگونه برگزاری مراسم عروسی و فاتحه در سطح شهرستان، محله‌ها و روستاها، ضمن تعطیلی مراسم، با همکاری نیروی انتظامی، بانیان مراسم نیز به دستور دادستان بازداشت خواهند شد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده‌ برگزاری مراسم هایی که منجر به تجمع می شود، مراتب را به ستاد شهرستانی کرونا و یا شبکه بهداشت و درمان شهرستان گزارش دهند.

او، افزود: تمامی اصناف و اتحادیه ملزم به رعایت دستور العمل‌های ابلاغی ستاد ملی، استانی و شهرستانی کرونا خواهند بود و در صورت بی‌توجهی به مصوبات، با آنها برخورد جدی می شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند، پیگیری وضعیت ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا که در قرنطینه خانگی بسر می برند، پیگیری شکایات سامانه ۱۹۰، بازدید از مطب های پزشکان و مراکز بهداشتی درمانی، نظارت بر دفن بهداشتی اجساد کرونایی و برخورد با دوره گردان موادغذایی سطح شهرستان را از دیگر اقدامات بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان فراشبند در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در هفته گذشته برشمرد.

کدخبرنگار41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha