کد خبر: لغو-دورکاری-با-توجه-به-افزایش-فوتی‌ها
۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۳۰

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، حسینعلی شهریاری  با ابراز نگرانی از اینکه برخی افراد کرونا را جدی نمی‌گیرند، گفت: جدی نگرفتن کرونا و عدم رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی باعث تداوم وضعیت قرمز و هشدار در اغلب استان‌ها و افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند کرونا کنترل شده و این به شدت جای نگرانی دارد، افزود: بازگشایی مدارس و افزایش رفت و آمدها نگرانی‌ها را افزایش داده و امیدواریم وضعیت بحرانی‌تر نشود.

وی از مردم خواستار جدی گرفتن توصیه‌ها و نکات بهداشتی شد و ادامه داد: کادر درمانی شبانه‌روز در حال خدمات‌رسانی به بیماران و به شدت خسته هستند؛ مردم باید بدانند که ماجرای کرونا تمام نشده و همچنان باید استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

ضرورت برخورد قاطع با نقض‌کنندگان پروتکل‌های بهداشتی

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا باید سختگیری‌های جدی را در مورد کسانی که پروتکل‌ها و نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند اعمال کنند، گفت: باید با این افراد به صورت جدی و قاطع برخورد شود و مجازات‌هایی را اعمال کرد؛ در سایر کشورها با کسانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند به شدت برخورد می‌شود و مجازات‌هایی در مورد آنها اعمال می‌شود اما متاسفانه دولت و رئیس جمهور نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند و این جای بسی نگرانی است.

شهریاری در مورد لغو دورکاری در استان تهران، یادآور شد: لغو دورکاری در شرایط فعلی به هیچ وجه منطقی نیست و باید منتظر بود و دید که آثار بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان در مدارس چه خواهد بود؛ به طور قطع حضور تمامی کارمندان در ادارات باعث شیوع کرونا خواهد شد و بهتر است استانداری در این موضوع تجدیدنظر کند.

استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک شعاری نباشد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ادارات می‌توانند با یک سوم نیروها فعالیت کنند، گفت: دو سوم کارکنان و کارمندان باید در شرایط فعلی دورکاری کنند و هیچ مشکلی در روند کاری دستگاه‌ها ایجاد نمی‌شود؛ مسئولان دولتی به طور مداوم از دولت الکترونیک سخن می‌گویند اما در واقع شاهد تحقق آن نیستیم بهتر است از شعار پرهیز شود و اکنون که شرایط کشور ایجاب می‌کند از ظرفیت دولت الکترونیک و دورکاری استفاده شده و با جان مردم بازی نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha