کد خبر: لطمه-سنگین-کرونا-به-روابط-عاطفی-خانواد
۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۹
لطمه سنگین کرونا به روابط عاطفی خانواده‌ها!

مریم سادات ظهوریان، کارشناس فرهنگی و جامعه شناس در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به اینکه فضای مجازی خانواده ها را از هم دور کرده است، اظهار داشت: در گذشته به جنبه مثبت فضای مجازی مبنی بر اینکه این فضا می‌تواند ارتباط غیر حضوری بین افراد را پر کند داشتم اما هم اکنون معتقدم فضای مجازی در عرصه درون خانوادگی باعث دوری اعضای خانواده از یکدیگر شده است.

وی افزود: حضور زیاد در فضای مجازی افراد خانواده از یکدیگر دور می‌کند به همین دلیل باید به دنبال جایگزین بهتر و جذاب تر برای این فضا باشیم. فضای مجازی به دلیل گستردگی، دهکده جهانی را برای همه افراد فراهم کرده و باعث شده همه بتوانند به اقصی نقاط دنیا دسترسی داشته باشند.

این کارشناس فرهنگی و جامعه شناس با بیان این موضوع که در شرایط کنونی بیشترین فشار خانواده‌ها روی پدر و مادرها است، گفت: در این شرایط والدین باید به صورت تخصصی در خانواده برنامه ریزی داشته باشند.

ظهوریان به نیازهای روانی و عاطفی افراد اشاره کرد و افزود: پدر و مادرها باید فشارهای وارده شده به خود را کمتر کنند و همفکری و همراهی بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا بتوانند مشکلات دیگر اعضای خانواده را کاهش و به نتیجه مناسب برسانند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سرگرمی‌بیرون از خانه برای تمام سنین بسیار کم شده است، گفت: شرایط پدر و مادرها نسبت به گذشته بسیار سخت شده و آنها در کنار فشارهای اقتصادی مجبور هستند که امکانات سرگرم کننده ای هم برای فرزندان خود فراهم کنند به همین دلیل باید با یک راهکار مدبرانه مشکلات به وجود آمده در خانواده ها را کاهش دهیم.

این جامعه شناس با بیان اینکه باید سرگرمی‌های داخل خانه را افزایش دهیم، تصریح کرد: در این شرایط افراد باید با مهارت های خود بیشتر آشنا شوند و تحولات گوناگونی در سرگرمی‌هایشان ایجاد کنند.

ظهوریان با تاکید بر اینکه خانواده ها برای کاهش فشارها باید یک راهکار مناسب در زندگیشان داشته باشند، گفت: در حال حاضر کرونا بیشترین لطمه را به روابط عاطفی افراد خانواده وارد کرده است. یکی از مهمترین نیازهای فکری هر انسانی برقراری ارتباط با دیگران است و اگر نتوانیم این ارتباط را داشته باشیم از جامعه عقب میمانیم.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha