کد خبر: لزوم-گسترش-سطح-روابط-اقتصادی-خراسان-رض
۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۱۴
لزوم گسترش سطح روابط اقتصادی خراسان رضوی با افغانستان

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدصادق معتمدیان در این دیدار که در محل دفتر استاندار برگزار شد ضمن تسلیت سالگرد شهادت اسطوره مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: با توجه به پیشینه تاریخی و اشتراکات دینی، فرهنگی و زبان دو کشور ایران و افغانستان انتظار می‌رود سطح همکاری بین هرات و خراسان رضوی افزایش یابد.

استاندار خراسان رضوی بر گسترش سطح همکاری‌ها بویژه در زمینه فرهنگی و اقتصادی تاکید کرد و گفت: با ورود بخش خصوصی دو کشور ظرفیت‌های بالقوه ایران و افغانستان در زمینه‌های مختلف اقتصادی و سرمایه‌گذاری تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت.

وی با اشاره به ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز دوغارون و سرعت توسعه در آن گفت: مرز دوغارون به عنوان یکی از فعال ترین مرزهای ایران با افغانستان مورد توجه مدیریت استان بوده و عزم ما روان سازی هر چه بیشتر در این مرز است.

معتمدیان ادامه داد: با توجه به مرزهای طولانی جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست و برادر افغانستان می‌طلبد، تعاملات دوجانبه گسترش یابد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به افتتاح راه آهن خواف هرات در آذرماه سال جاری، گفت: امیدواریم در خصوص تکمیل و برنامه زمانبندی اجرایی شدن ادامه این خط آهن پیگیری‌های لازم از طرف مسئولین افغانستان صورت گیرد.

سرکنسول کشور افغانستان در مشهد نیز در این دیدار گفت: با وجود مدیریت شما و همکاری مجموعه استان یقین داریم می‌توانیم موانع همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف را بیشتر از پیش برطرف کرده و در راستای توسعه مناسبات گام  برداریم.

عبدالجابر انصار بر گسترش همکاری در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: پارک‌های علمی فناوری خراسان رضوی می‌توانند با پارک هرات در زمینه‌های علمی همکاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha