کد خبر: لزوم-نوآوری-و-خلاقیت-در-حوزه-پیشگیری-از
۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۲۰

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر،سید عباس صالحی در نشست «هم‌اندیشی همکاری در طرح جامع یاریگران زندگی» ، گفت: فرهنگ، هنر و رسانه به‌ویژه فضای مجازی نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد دارند.

وی اظهار داشت: در دو سال گذشته، اقدامات مناسبی در حوزه بررسی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام و خط‌های اتصالی خوبی بین فضای فرهنگ، هنر و رسانه با فضای توسعه اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی ایجاد شد، همچنین در بخش تولید محتوا نیز، اقداماتی انجام شد که توجه به موضوع مواد مخدر از جمله این تولیدات است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: باید در خلق ایده‌ها در حوزه پیشگیری از اعتیاد ، به نوآوری توجه کنیم، نوآوری موجب جذب مخاطب می‌شود، از این رو، توجه به آن، ضروری است.

صالحی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در رسانه وجود دارد که می‌توانیم این ظرفیت‌ها را به فعلیت تبدیل کنیم؛ گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر باید تعریفی از سوژه‌های مورد توجه مخاطبان در حوزه پیشگیری از اعتیاد ارائه دهد، همچنین برای همکاری در جشنواره یاریگران زندگی، ظرفیت‌های رسانه‌ای با هدف معرفی در حوزه بین‌الملل وجود دارد، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این زمینه، می‌تواند همکاری‌های لازم را با ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته باشد.

وی گفت: در حوزه فضای مجازی اقدامات بسیاری در حال انجام است که می‌توان همکاری‌های مشترکی را میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد کرد و به انجام رساند.

وزارت ارشاد در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی آمادگی کامل دارد

همچنین پروین داداندیش مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور آسیب‌های اجتماعی، گزارشی از مجموعه اقدامات و برنامه‌های شورای اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرد و گفت: این شورا در قالب 16 برنامه با معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله معاونت فرهنگی، هنری، مطبوعاتی و سازمان سینمایی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، ستاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و... همکاری داشته است.

وی؛ تولید محتوای پیشگیری از اعتیاد در قالب انتشار پیام‌های مرتبط در رسانه‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با گروه‌های مرجع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پخش پیام‌های مرتبط پیش از نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر، برگزاری نمایشگاه عکس و کاریکاتور، تولید تئاترهای صحنه‌ای و خیابانی و... را از دیگر اقدامات این شورا برشمرد.

داداندیش با بیان اینکه در سال جاری، دو تفاهم‌نامه همکاری مشترک با ستاد مبارزه با مواد مخدر منعقد شد، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی آمادگی کامل دارد تا برای رسیدن به اهداف ستاد مبارزه با مواد مخدر کمک‌های لازم را داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha