کد خبر: لزوم-مرمت-مدرسه-دارالفنون-و-تسهیل-بازد
۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱
لزوم مرمت مدرسه دارالفنون و تسهیل بازدید از دفتر کار امیر کبیر

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ مجید فراهانی، در جریان دویست و شصت و سومین جلسه  شورا گفت: بیستم دی ماه سالروز شهادت معمار و آغازگر مسیر توسعه ایران میرزا تقی خان فراهانی و سالروز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی می دارم.

او افزود: امروز مهم ترین نمادهای به جا مانده از تلاش‌های او مانند مدرسه دارالفنون و دفتر کارش نیازمند توجه است. از یادگارهای موجود از امیر کبیر در تهران مدرسه دارالفنون و دفتر کار وی بوده که متاسفانه به جای اینکه در اختیار وزارت میراث فرهنگی باشد، اولی در اختیار آموزش و پرورش و دیگری در اختیار پلیس است که از آن به عنوان دفتر و یا محل استقرار پلیس در بازار استفاده می کنند.

فراهانی تاکید کرد: سال گذشته در این خصوص هم تذکر دادم و گفتم شهرداری تهران مسئولیت دارد تا در راستای مرمت و بازسازی این مدرسه تاریخی که عملا آغاز نظام آموزشی مدرن در کشور است کمک کند تا تاریخ و هویت نظام آموزشی در تهران زنده شود و می تواند برای گردشگران داخلی و خارجی هم بسیار جذاب باشد.

عضو شورای شهر تهران افزود: تلاش برای احیای مناسب این مدرسه کمترین کار ما برای زنده نگه داشتن نام امیر کبیر است. از شهرداری تهران می خواهم با توجه به اهمیت موضوع  به این امر ورود کند و بر این اساس در اجرای بند 30 ماده 80 در خصوص لزوم مرمت و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از مدرسه و دفتر کار امیر کبیر به شهرداری تهران تذکر می دهم.

او تصریح کرد: امیدوارم با ورود به موقع شهرداری تهران در آخرین روزهای سال 99 و بازسازی و مرمت مدرسه دارالفنون و باز پس گیری دفتر کار امیرکبیر این مجموعه و نماد توسعه شهر و کشور به تهران بازگردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha