کد خبر: لزوم-مراقبت-ویژه-در-مرز،-برای-مقابله-با
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۰۰
لزوم مراقبت ویژه در مرز، برای مقابله با ورود ویروس کرونای هندی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ حمید ملانوری با تأکید بر این مطلب در جلسه  شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات استان خاطرنشان کرد: در نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته، مقرر شد با همکاری سازمان همیاری شهرداری ها،منطقه ویژه اقتصادی، استانداری و مرزبانی، واحدهای‌ مرزبانی تا پایان اردیبهشت ماه به بهره برداری برسد و همزمان عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی و هنری منطقه و استخر ذخیره آب نیز آغاز خواهد شد.

وی به خطر شیوع ویروس هندی اشاره کرد و گفت:  با هدف کاهش ۵۰ درصدی  تعداد کارگران افغانی به منظور مدیریت بیماری کرونا مقرر گردید، فرماندهی مرزبانی هفته آینده جلسه ای با مسئولین افغانی برگزار نماید.

استاندار به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مرز تأکید کرد و افزود: رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در اتباع ایرانی و افغانی باید به صد درصد برسد، و  مسئولیت نظارت بر این کار به عهده مدیران واحدهای مستقر در مرز است.

ملانوری با تأکید بر این که مسئولین واحدها باید از شکل گیری هر گونه تجمع در مرز جلوگیری کنند، ادامه داد: مسئولیت رعایت پروتکل‌ها در نیروهای مرزبانی با فرمانده مرزبانی، نیروهای گمرک به عهده رئیس گمرک، نیروهای منطقه ویژه اقتصادی به عهده مدیر منطقه ویژه اقتصادی می باشد.

وی گرفتن تست کرونا را اجباری دانست و گفت: تست کرونا باید از  اتباع ایرانی و غیر ایرانی که به خاک جمهوری اسلامی ایران پا می گذارند، گرفته شود، ضمن این که  در خصوص هزینه انجام تست در جلسه هفته آتی تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار به لزوم استقرار کارشناسان بهداشتی در مرز تأکید کرد و متذکر شد: استقرار کارشناسان  بهداشتی و نظارت بر نحوه رعایت پروتکل ها در واحدهای مختلف صورت می پذیرد.

ملانوری با اشاره به این که کارشناس بهداشتی در منطقه ویژه اقتصادی حضور دارد، گفت: چنانچه نیروی بیشتری در این خصوص نیاز باشد، باید نسبت به افزایش نیروهای بهداشتی به صورت  مقطعی تا پایان دوره همه گیری کرونا اقدام شود.

وی به لزوم اطلاع رسانی در خصوص خطر ویروس هندی در مرز اشاره کرد و اظهار داشت: تعاونی مرزداران، منطقه ویژه اقتصادی و واحد های دیگر باید  نسبت به نصب بنرهای بزرگ و هشدار دهنده با تصاویر جذاب در خصوص خطر ویروس هندی و لزوم رعایت پروتکل ها در اقصی نقاط مرزی اقدام نمایند.

به گفته وی؛ به جهت اهمیت موضوع، تولید محتوا برای این بنرها و تابلوهای هشدار دهنده با دانشگاه علوم پزشکی است.

استاندار گفت: لازم است با پخش مکرر پیام های ضبط شده از طریق سیستم های صوتی مستقر در مرز، دائماً در خصوص استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از مواد ضد عفونی کننده و... هشدار داده شود.

ملانوری نظارت بر اجرای دقیق مصوبات این جلسه در خصوص مدیریت بیماری کرونا را به فرماندار شهرستان سربیشه واگذار نمود و گفت: فرماندار باید گزارش جامع نظارت های صورت گرفته بر نحوه اجرای مصوبات جلسه را منعکس نماید.

وی ادامه داد: باید این ویروس را جدی گرفته، از هیچ موضوع مرتبط  با رعایت پروتکل های بهداشتی و کنترل بیماری نگذریم و تلاش کنیم حفاظت از مرز به درستی صورت پذیرد.

استاندار از اهمیت فعالیت بازارچه های مرزی گفت و اظهار داشت: باید سعی کنیم در کنار کنترل بیماری، اقدامات ما باعث کندی فعالیت های مرزی نشود، زیرا فعالیت مرز ماهیرود  و حتی فعال شدن سایر بازارچه ها و پایانه های مرزی برای ما  بسیار مهم است.

ملانوری افزود: همین اهمیت هم سبب شده که مرتب پیگیر بازگشایی مرز یزدان و سایر بازارچه ها باشیم لذا باید کارها را باید به  گونه ای مدیریت کنیم که فعالیت مرز مختل نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha