کد خبر: لزوم-مدیریت-مصرف-آب-و-عدم-استفاده-از-آب
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۱۴
لزوم مدیریت مصرف آب و عدم استفاده از آب شرب برای مصارف کشاورزی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سیدمحسن حسینی" گفت: با گرم شدن هوا، ادامه وضعیت کرونایی و همچنین کاهش دبی چاه‌ها و چشمه‌ها در ماه‌های پیش رو به دلیل کاهش نزولات جوی، احتمال بروز تنش آبی در روزهای گرم سال وجود دارد، بنابراین توصیه ما به مشترکان، مدیریت مصرف و رعایت الگوی صحیح استفاده از آب است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط آبی تثبیت شده­‌ای در استان وجود دارد، افزود: پس از افتتاح واحد دوم تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان در اسفند ماه سال 99 توان تولید این تصفیه‌خانه به حدود 6 هزار لیتر بر ثانیه افزایش یافته است و در شهرها و روستاهای برخوردار از تصفیه‌خانه مشکلی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: هم اینک وضعیت آبدهی اکثر چاه­‌ها و چشمه­‌های استان قابل قبول است و به‌طور متوسط میزان آبدهی آنها 8 هزار و 500 لیتر بر ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: از آغاز سال 1400 تاکنون، بجز موارد ناشی از بروز حوادث و اتفاقات مانند شکستگی در شبکه توزیع آب، در شهرها و روستاها درخصوص اُفت فشار یا قطعی آب گزارشی نشده است.

حسینی افزود: در برخی از شهرها و روستاها که از چشمه جهت تأمین آب شرب استفاده می‌شود به دلیل کاهش نزولات جوی در سال آبی جاری، آبدهی چشمه‌ها رو به کاهش بوده و ممکن است با شروع فصل گرم سال، با چالش کمبود آب مواجه شویم.

وی در ادامه ضمن تأکید بر عدم استفاده از آب شرب برای مصارف کشاورزی اظهار کرد: مردم استان در صورت مشاهده شکستگی و هدررفت آب، استفاده‌های غیرمجاز مانند آبیاری باغات و مزارع از آب شرب، موارد را به مرکز 122 گزارش کنند.

بنابراین گزارش، در زمان کنونی گیلان دارای یک‌هزار و 718 روستا و 52 شهر برخوردار از آب شرب سالم و بهداشتی است. 2 میلیون و 750 هزار نفر از مردم استان نیز از خدمات شرکت آب و فاضلاب گیلان بهره‌مندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha