کد خبر: لزوم-حمایت-بیمه‌ای-از-بیماران-دیابتی
۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۳۱

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران ،دکتر شکور امیدی با اشاره به اینکه بیش از 10 درصد جمعیت کشور مبتلا به دیابت بوده و برخی نیز از بیماری خود بی اطلاع هستند، بیان کرد: مساله‌ای که این روزها به ویژه در شرایط شیوع بیماری کرونا برای ما حائز اهمیت است این است که این بیماران تحت پوشش بیمه قرار گیرند و از خدمات مناسبی بهره‌مند شوند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی کشور ادامه داد: افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند از خدمات این سازمان به ویژه در بیمارستان‌های دولتی رضایت دارند. فراگیری بیمه در کشور می تواند باعث ایجاد رضایتمندی بیماران به خصوص در بیمارستانهای دولتی شود. بیمه سلامت برای بیماران دیابتی به خصوص در روستاها بسیار ارزشمند است . به همین دلیل از مدیران بیمه سلامت کشور انتظار داریم که برای بیماران دیابتی با شرایط ویژه‌ای دفترچه صادر شود.

وی بر رفع همپوشانی بیمه‌ای نیز تاکید کرد و گفت: با وجود اقدامات بیمه‌ها برای رفع همپوشانی بیمه‌ای، همچنان برخی بیماران از چند دفترچه برخوردار بوده و برخی دیگر از هیچ پوشش بیمه ای برخوردار نیستند که باید این موضوع رفع شود و هر فرد تحت پوشش یک بیمه قرار گیرند.

دکتر امیدی بر پوشش بیمه‌ای واکسن آنفلوآنزا و پنوموکوک دو واکسن ضروری بیماران دیابتی، لیزر چشم و خدمات دندانپزشکی تاکید کرد و افزود: زخم پای بیماران دیابتی از دیگر مواردی است که باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد چرا که اگر درمان نشود منجر به قطع عضو بیمار می شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی کشورتاکید کرد: ما همیشه حامی بیمه سلامت بوده و هستیم. انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور است که با 25 سال سابقه در 31 استان نمایندگی دارد. هدف ما در انجمن حمایت از افراد بی بضاعت است لذا امیدواریم در شرایط خاص کشور که بیماران دیابتی نیاز به حمایت دارند، پوشش بیمه ای نیز افزایش یابد تا بیماران به ویژه در این شرایط حساس رنج دیگری جز رنج بیماری نداشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha