کد خبر: لزوم-حل-مشکلات-ساکنان-حاشیه-پل-صدر
۷ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۰۰
لزوم حل مشکلات ساکنان حاشیه پل صدر

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجدجامعی در دویست و پنجاه و نهمین جلسه شورا و در ابتدای سخنان خود به جان باختن تعدادی از کوهنوردان در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: درگذشت چند تن از شهروندان مان در حادثه سقوط بهمن در ارتفاعات تهران را تسلین عرض می کنم؛ از جمله مرحوم دکتر سید مصطفی فاطمی، سردبیر خبرگزاری ایسنا در اوایل دهه هشتاد که تلاش وی برای اطلاع رسانی دقیق در آن سال ها قابل ستایش است. هم چنین مرحوم  دکتر اشکان نراقی که از فعالان حوزه شهرسازی در دانشگاه تهران بودند. برای آن عزیزان آمرزش الهی و برای بازماندگانشان آرزوی صبر دارم.

پنل های صوتی مشکلی را حل نکرد

عضو شورای شهر تهران در ادامه سخنان خود به مسائل مربوط به پل صدر پرداخت و اظهار داشت: همزمان با طراحی و ساخت پل صدر، بحثی با عنوان حقوق شهروندی، آلودگی های صوتی و بصری برای ساکنان به ویژه ساختمان های مجاور، مطرح شد. به یاد دارم آقای تقوی (معاون سابق حقوقی و امور شورا و مجلس) هم این حرف را تایید کردند ولی نظر ایشان این بود که طرح پل صدر اولین تجربه است و هنوز برایمان روشن نیست که در کنار این پل چه اتفاقی می افتد.

وی با تاکید بر این که طبعا موضوع پل صدر و ارتباط آن با حقوق شهروندی و سلامت شهروندان  باید بررسی و پی گیری شود بیان کرد: همان موقع گزارشی داشتیم مبنی بر این که اگر پنل های عایق صوتی نصب شود، می تواند  تا 90 درصد این صداها  را کاهش دهد. البته این یک بحث آزمایشگاهی بود که ظاهرا در ازمایشگاه جواب داده و به نتیجه رسیده بود ولی از آن جا که فضای شهری با فضای آزمایشگاهی متفاوت است، علی رغم نصب پنل های صوتی، انتظار لازم برای کاهش آلودگی صوتی برآورده نشد. مشکل به این هم ختم نشد و ما با مشکل بزرگی به عنوان سرقت پنل ها هم مواجه شدیم.

ساکنان شاکی هستند

مسجدجامعی ضمن بیان این موضوع که خیلی از ساکنان همجوار پل صدر از وضعیت خود شاکی بوده و هستند یادآور شد: ساکنان حتی نامه ای هم از طریق حضرت آقای ابوترابی امام جمعه موقت محترم تهران به شورا ارسال کردند که حدود یک سال هم از این قضایا می گذرد. همزمان نمایندگان ساکنان محل هم در ساختاری مخصوص پی گیر حل مشکل هستند .

راه حل جدیدی برای حل مشکل ارائه نشده است

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که در حال حاضر، هم تعداد پنل ها کم شده و هم آلودگی صوتی بیشتر شده و  راه حل جدیدی نیز ارائه نشده است گفت: به نظر  پنل های عایق صوتی  از نظر عملکرد و همچنین به دلیل سرقت های دامنه دار، عملا کارایی لازم را ندارد.

وی افزود: مثلا ادعا شده بود اگر آنجا آسفالت متخلخل شود می تواند موجب کاهش آلودگی صوتی شود که بررسی های فنی و اقتصادی، انجام این کار را تایید نمی کند.

نامه مردم و نهادها بی جواب نماند

مسجدجامعی با بیان این که آن چه گفتم بخشی از مسائل و مشکلات ساکنان حاشیه بزرگراه صدر است اظهار داشت: از شهردار محترم تهران می خواهم که به این مساله رسیدگی و نسبت به ارائه راهکارهای جایگزین و جلب رضایت ساکنان ساختمان های مجاور پل  اقدام کنند و نامه ای را هم که از جانب نهادها یا ساکنان نوشته شده بعد از یک سال بی پاسخ نگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha