کد خبر: لزوم-تقویت-پوشش‌های-تلفن-همراه-در-گیل
۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۵۸
لزوم تقویت پوشش‌های تلفن همراه در گیلان‌ و توسعه زیرساخت‌ها

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  خانه ملت ، احمد دنیامالی عصر امروز در جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان با مدیران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان با اشاره به لزوم تقویت شبکه‌های ارتباطی و فیبر نوری در سطح استان اظهار داشت: راه‌آهن و شرکت مخابرات بیش از 15 سال است که قراردادهای طولانی می‌بندند طوری‌که راه‌آهن در این حوزه به‌خوبی کسب درآمد می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به لزوم تقویت شبکه‌های ارتباطی در سطح استان گیلان به‌ویژه در زمان بحران خاطرنشان کرد: بعضی مواقع با وجود داشتن امکانات و تجهیزات مختلف در زمان بحران اما هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی وجود شکل نمی‌گیرد که همین باعث بروز مشکلات مختلف می‌شود.

لزوم افزایش ضریب نفود تلفن همراه در مناطق استان گیلان

احمدی، نماینده مردم رشت در مجلس ‌‌نیز در این جلسه با اشاره به ضریب نفود تلفن همراه در مناطق استان اظهار داشت: باید بررسی شود که میزان استفاده از این ظرفیت‌ها چقدر است چون در بسیاری از مناطق گیلان، مردم از قطعی تلفن ثابت گله‌مند هستند و این قطعی یک مشکل جدی است که باید برطرف شود.

محمدرضا احمدی سنگری به مشکلات تلفن همراه و عدم آنتن‌دهی آن در برخی روستاها اشاره کرد و افزود: در استفاده از اینترنت ADSL نیز بعضی مواقع شاهد هستیم که بابت آن پول پرداخت می‌شود ولی استفاده نمی‌شود یا حتی در بحران کرونا افرادی در اتصال به اینترنت مشکل اساسی داشتند و نمی‌توانستند مسائل آموزشی خود را پیگیری کنند و این‌ها مشکل است که باید برطرف شود.

وی لزوم تقویت پوشش‌های تلفن همراه در گیلان‌ و توسعه زیرساخت‌ها جهت رفع مشکلات مردم را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه مردم در این زمینه‌ها مطالبه دارند خاطرنشان کرد: ایران در حوزه ict رشد خوبی داشته اما باید ببینیم که میزان رضایتمندی مردم در این زمینه‌ها چقدر بوده به‌ویژه در پوشش تلفن همراه و اینترنت که اکثراً ناراضی هستند.

شبکه‌های ارتباطی گیلان از حیث امنیت خطوط ارتباطی نیازمند تقویت است

دیگر نماینده مردم رشت در مجلس ‌‌نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مردم گیلان به‌لحاظ فرهنگی همواره به‌دنبال استفاده از تجهیزات جدید و تنوع در فناوری هستند که خوشبختانه اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است اظهار داشت: شبکه‌های ارتباطی استان گیلان به‌جهت امنیت خطوط ارتباطی نیازمند تقویت است.

روستاهای لشت نشاء و کوچصفهان به‌طور پیوسته فاقد شبکه‌ ارتباط هستند

سید‌علی آقازاده‌ دافساری با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌های نسل سوم و چهارم همراه اول در استان گیلان اقدامات خوبی انجام شده و از این زیر ساخت‌ها می‌توان برای نسل‌های بعدی و توسعه آن استفاده کرد ابراز داشت: چندین روستا در لشت نشاء و کوچصفهان به‌طور پیوسته فاقد شبکه‌ ارتباط هستند که باید به مطالبات آنان رسیدگی شود.

طرح دولت الکترونیک باید به‌صورت جدی مورد توجه باشد

مهرداد گودرزوند چگینی، نماینده مردم رودبار در مجلس نیز در این جلسه مشکلات دسترسی به اینترنت و ارتباط با شبکه در رودبار را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: طرح دولت الکترونیک نیز باید به‌صورت جدی مورد توجه باشد لذا این طرح به شفاف‌سازی و اقتصاد کشور کمک می‌کند و فساد را کاهش می‌دهد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه بسیاری از مردم در سطح شهرستان‌ به‌ویژه در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور همچنان با مشکل اینترنت و عدم آنتن‌دهی تلفن مواجه هستند اظهار داشت: فیبر نوری هم در این نقاط مورد توجه قرار نگرفت و درصد جمع‌آوری تلفن‌های WLL نیز مشخص نیست

آنتن‌دهی تلفن همراه در ماسوله و قلعه رودخانه فومن دارای مشکل است

خلیل بهروزی‌فر با اشاره‌ به اهمیت آنتن‌دهی تلفن‌‌همراه در مسیر‌هایی همچون ماسوله و قلعه رودخانه فومن که به‌عنوان مناطق گردشگری و توریست‌پذیر مطرح می‌شوند خاطرنشان کرد: بعضی از نقاط در مسیرهای مذکور تا رسیدن به مقصد پوشش آنتنی ندارد و گاهی خود منطقه گردشگری هم با مشکلات مواجه است.

وی مشکلات تلفن‌های ثابت و تلفن همراه در بعضی مناطق که با کمترین بدهکاری یک طرفه یا به‌طور کلی قطع می‌شوند را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در بعضی مناطق روستایی، سیم مرتبط با تلفن‌ ثابت توسط اشخاصی سرقت می‌شود و همین باعث قطعی تلفن مردم می‌شود که لازم است پیگیری شود.

مردم بعضی مناطق لاهیجان همواره پیگیر مشکلات اینترنت خود هستند

رسول فرخی میکال، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس نیز در این جلسه ارتباطات را یکی از اصل‌ترین نیازهای جامعه دانست و اظهار داشت: مردم بعضی مناطق در لاهیجان همواره پیگیر مشکلات اینترنت خود هستند از طرفی برخی دهیاری ها در سیاهکل نیز در زمینه اتصال کابل های مسی اعلام آمادگی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha