کد خبر: لزوم-اجتماعی-کردن-مبارزه-با-مواد-مخدر-ا
۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ ارسلان زارع  در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان، اعتیاد را یکی از مهمترین مشکلات بهداشتی، روانی، اجتماعی و اقتصادی قرن دانست و گفت: پیامدهای منفی اعتیاد، جامعه بشریت را تحت الشعاع قرار داده و مصرف مواد مخدر در تمام کشورهای دنیا، سیر صعودی دارد.

وی با بیان اینکه موضوع اعتیاد با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و قرارداشتن در مسیر ترانزیت، همواره به عنوان چالشی اولویت‌دار مطرح بوده، افزود: باید موضوع آموزش و اقدامات فرهنگی به منظور پیشگیری و کاهش تقاضا در دستور کار باشد.

استاندار گیلان بر ضرورت استفاده از ظرفیت صدا و سیما در بخش اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه تأکید و تصریح کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش علیرغم تعطیلی مدارس، از طریق بسترهای موجود در فضای مجازی، پیام‌های آموزشی را به خوبی به دانش آموزان منتقل کرده است.

وی برخود جدی با قاچاقچیان و خرده فروشان را یکی از خواسته های جدی جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: اجتماعی کردن امر مبارزه از طریق توسعه مشارکت مردم، نخبگان، جوانان و تشکل‌های مردم نهاد همواره مورد تأکید بوده و جزو انتظاراتم از متولیان این حوزه است.

 زارع تشکیل سمن‌هایی با محوریت موضوعات مبارزه با موادمخدر را بسیار اثرگذار دانست و گفت: این اقدام برای حمایت و صیانت از بهبودیافتگان، اشتغال و بازگشت آنان به زندگی عادی می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به مناسبت پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با موادمخدر افزود: برنامه‌های این ایام متناسب با فضای کرونایی و با استفاده از بستر فضای مجازی و غیرحضوری پیش‌بینی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت غربالگری معتادان متجاهر باتوجه به شرایط کرونا نیز تأکید و اضافه کرد: مراکز مبارزه با اعتیاد گیلان جزو پیشتازان و از زمره مراکز نمونه کشور محسوب می‌شوند که باید تلاش شود با روش‌های علمی و کارشناسی همچنان این روند استمرار یابد.

وی در خاتمه سخنانش بر لزوم بیشتر شدن فعالیت های مددکاری اجتماعی و مشاوره‌ای، تقویت امکانات و زیرساخت‌های موردنیاز در راستای مبارزه با موادمخدر به ویژه در مبادی ورودی و خروجی و نیز مرزهای دریایی و زمینی استان تأکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha