کد خبر: لایروبی-۵۰۰-هزار-متر-مربع-حوضچه-بندر-ان
۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۴۲
لایروبی ۵۰۰ هزار متر مربع حوضچه بندر انزلی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،حمیدرضا آبایی با اشاره به اینکه ایجاد عمق مناسب لایروبی در حوضچه بندر انزلی برای پهلوگیری کشتی‌های تجاری یکی از اقدامات مهم سازمان بنادر و دریانوردی در محدوده بنادر است، اظهار کرد: بندر انزلی محل تردد شناورهای بسیاری در دریای خزر است.

 وی خاطرنشان کرد: مقرر شده علاوه بر اینکه حوضچه امنی برای تمام کشتی های تجاری فراهم شده است برای انواع شناورهای نیز بتوانیم این امر را محقق کنیم.

آبایی با بیان اینکه از شروع این فعالیت در حدود دو ماه و نیم گذشته، اذعان داشت: تاکنون ۵۰۰ هزار متر مکعب لای از این حوضچه بندر انزلی خارج شده و به دنبال این هستیم که عمق حوضچه را به شش تا شش و نیم متر برسانیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه سال گذشته واحد فنی اقدامات مناسبی را راستای اجرای عملیات داکینگ شناورها صورت داده، تأکید کرد: تمامی شناورها در سال ۹۸ سرویس کامل شده و با آمادگی کامل برای لایروبی امسال بهره گیری خواهند شد.

آبایی تصریح کرد: در طول شبانه روز بیش از ۱۲ ساعت عملیات لایروبی در حال انجام است.هدف پیش روی ما لایروبی تالاب بین المللی انزلی است.

از سویی احمد دنیامالی؛ رئیس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مجلس در بازدید از مجتمع بندری انزلی با اشاره به برنامه ریزی در راستای بهره گیری از تمام ظرفیت مجتمع بندری انزلی بیان داشت: ایجاد مرکز تعمیرات کشتی، ساخت شناورها، یدک کش ها و کشتی‌های خزر تایپ و دریای سیاه تایپ در دستور کار مجتمع بندری انزلی است.

وی افزود: پیشنهاد اجرای این طرح از سوی بخش خصوصی ارائه شده و هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در حال بررسی موضوع است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه به دنبال این هستیم که کارکرد صنعتی بندر انزلی را افزایش دهیم، افزود: آمادگی لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر را وجود دارد.

دنیامالی با اشاره به ظرفیت ۱۵ میلیون تنی بندر انزلی و عدم استفاده از ظرفیت کامل آن، افزود: قطعاً به دنبال ارتقای جایگاه انزلی و بازگردان آن به جایگاه اصلیش در دریای خزر هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha