کد خبر: لاوروف-آمریکا-به-دنبال-کارشکنی-در-همکا
۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۲۱
لاوروف: آمریکا به دنبال کارشکنی در همکاری نظامی روسیه و هند است

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا در صدد است تا از همکاری مسکو و دهلی‌نو در زمینه سامانه‌های اس-400 ممانعت کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از آناتولی،سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با سوبرامانیام جایشانکار همتای هندی خود اعلام کرد که ایالات متحده در تلاش است تا در همکاری مسکو و دهلی نو در زمینه سامانه‌های موشکی دفاع هوایی اس-400 کارشکنی کند.

لاوروف با بیان اینکه در سال‌های اخیر عوامل بی ثبات کننده در این منطقه انباشته شده، گفت: در جریان گفت‌وگوها، نگرانی‌های خود را در مورد اقدامات آمریکا در منطقه با شعار به اصطلاح «راهبردهای هند و اقیانوسیه» ابراز کردیم.

وی با ذکر مثالی از اتحاد سه گانه ایالات متحده آمریکا-انگلیس-استرالیا در منطقه هند و اقیانوسیه گفت: سوالات زیادی درباره سازماندهی تولید زیردریایی‌های هسته‌ای یا ارسال آنها به استرالیا و اینکه آیا این کشور به تعهدات خود در قبال توافقنامه راروتونگا در مورد منطقه عاری از سلاح هسته‌ای در اقیانوس آرام جنوبی پایبند خواهد بود یا خیر، مطرح است.

لاوروف با بیان اینکه روسیه و هند درباره سامانه موشکی پدافند هوایی اس-400 توافق کردند، تاکید کرد که این توافق برای حوزه دفاعی هند از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود و توافقات در حال اجرا هستند. ما شاهد تلاش‌های ایالات متحده برای تضعیف این همکاری، تحمیل سلاح‌های خود به هند و همچنین ایده آمریکایی‌ها در مورد چگونگی توسعه این منطقه هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha