کد خبر: لاریجانی-شهید-قاسم-سلیمانی-نقش-بی-بدیل
۱۵ دی ۱۳۹۸، ۹:۲۷
محمدسیاح: به گزارش خبرنگار پارلمانی طبنا(خبرگزاری سلامت)، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور امروز (دوشنبه 15 دی) مجلس شورای اسلامی ‌ضمن محکومیت جنایت آمریکا در ترور شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همراهان ایشان گفت: حادثه شهادت روز جمعه اخیر یک‌باره شرایط منطقه و جهان را تغییر داد، شهادت سردار بزرگ مقاومت، مجاهد نستوه، حاج قاسم سلیمانی و همراهانش ملت ایران را به سوگ نشاند، این شهید بزرگوار چهل سال در راه انقلاب اسلامی ‌و امنیت ملت ایران یکسره در مجاهدت بود. وی ادامه داد: شهید قاسم سلیمانی از ابتدای جوانی در دفاع مقدس حضور فعال داشت و از فرماندهان شجاعی بود که در اکثر عملیات مهم کشور نقش پیشرو داشت و پس از آن در فرماندهی سپاه قدس در دفاع از امنیت منطقه بدیلی نداشت و همگان رشادت‌های این سرباز ولایت را در سرکوب تروریست‌های داعش مشاهده کردند، چه در عراق و چه در سوریه بنا به درخواست دولت‌های آنان، او بود که به کمک مردم آن کشورها شتافت و با طراحی‌های دقیق تروریست‌ها را از سر مردم منطقه زدود. رییس مجلس شورای اسلامی‌خطاب به رییس جمهوری آمریکا گفت: آقای ترامپ شما جنایتی بزرگ مرتکب شدید نام شما تاریح جهان هم ردیف جنایات کودتای ۲۸ مکرداد و جنایات آمریکا در سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران ثبت خواهد شد.

وی بیان داشت: اقدام وحشیانه رئیس جمهور آمریکا یک عملیات تروریستی جنگی محسوب می‌شود که در دل آن نهایت بی‌حرمتی به ملت عراق نهفته است که بدون هیچ مجوزی شبانه و دزدانه این اقدام را انجام داده‌اند.

رئیس قوه مقننه تأکید کرد: آقای ترامپ با وحشت‌زدگی اعلام کرد ملت ایران و عراق پس از این اقدام جشن و سرور راه انداخته‌اند، همین سخن آنان نشان می‌دهد چقدر از واقعیت‌های منطقه دور هستند، آقای ترامپ وزیر خارجه بی‌ادب شما با اطلاعات غلطی که به شما داده است شما را در این باتلاق بی‌سرانجام انداخته است، لااقل واکنش ملت عراق و ایران را در مقابل عمل جنایتکارانه خود ببینید.

دکتر لاریجانی ادامه داد: بفهمید چقدر بیراهه رفته‌اید، ملت ایران شما را نمی‌بخشد و سزای این گستاخی سفاکانه را خواهید چشید و شما مسئول آن هستید، شما با این کار امنیت منطقه را به مخاطره انداخته‌اید و باید پاسخگو باشید. ملت ایران در راه انقلاب اسلامی، شهدای گرانقدری را تقدیم کرده‌اند و اتفاقاً در همه این جنایت‌ها به نحو مستقیم یا غیرمستقیم آمریکا در آن دست داشته‌ است، چه در دفاع مقدس که صدام را تحریک به جنگ کردید و او را مورد حمایت قرار داده‌اید و چه حمایت از تروریست‌های ضد انقلاب که بزرگان کشور را ترور کردند و آخرین آن این جنایت بود که سردار مجاهد حاج قاسم و یارانش را به شهادت رساندند.

وی گفت: بدانید این ماجراجویی نتایج دردآوری برای شما خواهد داشت، آقای ترامپ ملت ایران را تهدید نکنید، شما دولتی هستید که با ذلت تمام مقابل یک گروه که روزی آن را تروریست می‌دانستید و از طالبان که به عنوان تروریست از آن یاد می‌کردید اما امروز از طالبان درخواست امان می‌کنید که کلاهتان را بردارید و فرار کنید و آنها هستند که به شما فرمان می‌دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شما امروز در مقابل ایران در باتلاقی گرفتار شده‌اید که چندین برابر قاره اروپا است، شما به خاطر نادانی خود جان آمریکایی‌ها را در این منطقه بسیار وسیع به خطر انداخته‌اید. بهتر است قبل از هر چیز کلاهتان را بردارید و از منطقه فرار کنید.

دکتر لاریجانی گفت: به نمایندگان و آحاد ملت شهادت سرباز پاک باخته اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید حاج ابومهدی، شهید پورجعفری، شهید مظفری‌نیا، شهید طارمی و شهید زمانیان را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

وی اظهار داشت: هوشیاری ملی در ایران آنقدر چشمگیر بود و هست که همه ملت در عزای این عزیزان به صحنه آمده‌اند و با یک همبستگی ملی در مقابل ستم آمریکایی‌ها ایستاده‌اند و یک صدا از مسئولان پاسخ درخور و کوبنده را می‌طلبند، ملت ایران، همه مسئولان کشور خادمان شما هستند و دستور و خواست شما را روی چشم می‌گذارند.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دامت برکاته فرمودند در مقابل کسانی که به عزت ملی کشور جسارت کنند پاسخ کوبنده خواهند داد. مجلس شورای اسلامی به ملت عرض تسلیت دارد و در مقابل مجاهدت خالصانه شهید سرافراز حاج قاسم و یارانش سر تعظیم فرود می آورد و با قاطعیت پیگیر مجازات جانیان این اقدام وحشیانه خواهد بود.

رئیس قوه مقننه تأکید کرد: ملت ایران همبستگی خود را حفظ کنید که کلید پیروزی ملت در همبستگی و وحدت شما است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha