کد خبر: كشف-بيش-از-4-تن-موادمخدر-در-مرزهاي-سيستا
۲۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۰۸

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "احمد علی گودرزی" در تشريح اين خبر اظهار داشت: مرزداران استان سیستان و بلوچستان، در راستاي كنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزي، از فعاليت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزي مكسوخته (سراوان) مطلع شدند و با برنامه‌ريزي دقيق عملياتي و تشديد اقدامات كنترلي، موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتي مسيرهاي تردد قاچاقچيان و همچنين زمان برنامه‌ريزي شده برای انتقال محموله موادمخدر به عمق كشور مشخص و مرزداران دلاور هنگ مرزي سراوان در قالب چندين تيم، منطقه مورد نظر را در كنترل خود قرار دادند و با هدايت عملياتي و پشتيباني اطلاعاتي مرزباني استان، هنگامی که اعضای باند قصد داشتند این محموله را وارد کشور کنند در دام مرزبانان گرفتار شدند.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: سوداگران مرگ زماني كه خود را در كمين و محاصره مرزداران ديدند به سمت ماموران تيراندازي کرده که مرزداران نیز با رعايت قانون به كارگيري سلاح اقدام به تيراندازي مي‌كنند، در نهايت پس از درگيري مسلحانه، با توجه به اتخاذ تاكتيك‌هاي عملياتي مناسب از طرف مرزداران، سوداگران مرگ كه عرصه را بر خود تنگ ديدند با برجا گذاشتن محموله موادمخدر از محل متواري شدند.

سردار گودرزی تصریح کرد: مرزداران در پاک سازی از محل موفق شدند ضمن توقيف يك دستگاه خودروي حامل موادمخدر، چهار تن و 26 كيلو و 615 گرم شامل 3 تن و 702 كيلو و 610 گرم ترياك و 324 کیلو و 5 گرم انواع مواد مخدر را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه به یک عملیات موفقیت آمیز دیگر توسط مرزبانان در مرزهای شرقی کشور با همکاری عوامل انتظامی اشاره کرد و گفت:در عملیاتی جداگانه قاچاقچیان که قصد داشتند در فرصتی مناسب محموله خود را در کشور جابه جا کنند، 85 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را  از یک قاچاقچی کشف می کنند.

وی با بيان اينكه شناسايي و دستگيري متهمان اين پرونده در دستور كار مرزبانان قرار دارد، اظهار داشت: مجموعه مرزباني با اشراف اطلاعاتي و حضور خود در تمام نقاط مرزي، اجازه نمي دهند قاچاقچيان و مخلان نظم و امنيت در هيچ نقطه‌اي از مرزهای کشور احساس امنيت و آرامش كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha