کد خبر: قیمت-مرغ-در-گیلان-مصوب-شد-فروش-غیر-از-قی
۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۴۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، فرهاد دلق پوش این قیمت را با احتساب کلیه هزینه های مترتب به تولید و عرضه دانست و افزود: در روزهای آتی مرغ مصرفی به اندازه نیاز و کفایت توسط جهاد کشاورزی به بازار عرضه خواهد شد و هم اکنون نیز 700 تن مرغ منجمد تخصیصی به استان جذب شده است.

وی ادامه داد: از700 تن مرغ منجمد تخصیص یافته به گیلان، در فاز اول 350 تن از فردا در سطح کل استان توسط عاملین توزیع می شود تا پس از ارزیابی نیاز و عملکرد شهرستانها، مابقی این مرغ نیز در مراحل بعد توزیع گردد.

دبیر کارگروه تنظیم بازار گیلان با بیان اینکه در استانهایی دیگر10 درصد به این قیمت بر اساس اختیارات استانداران به قیمت مرغ افزوده اند، اضافه نمود: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، استانداران می‌توانند تا ۱۰ درصد این قیمت را افزایش دهند ولی به دلیل اینکه گیلان قطب تولید مرغ در کشور است و به استانهای دیگر نیز صادر می کند، درصد مذکور اضافه نشده است.

دلق پوش از محدویت و ممنوعیت عرضه مرغ مذکور برای مصارف عمده و رستورانی سخن گفت و تاکید کرد: مرغ دولتی توزیع شده در بازار فقط برای مصارف مردمی و خانوار می باشد و حق فروش آن را به رستوران ها و تالارها را به صورت عمده ندارند.

رییس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه تا آرامش کامل بازار مرغ، بازرسی ها تشدید می شود، تصریح کرد: فروش مرغ غیر از قیمت مصوب تخلف است، کلیه مراحل سطح عرضه و فروش توسط بازرسین این سازمان با کشیک در ساعت مختلف انجام می شود و شهروندان می توانند تخلفات صنفی را به سامانه 124 این سازمان و تلفن 135 تعزیرات برای تسریع در امور نظارتی ، گزارش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha