کد خبر: قول-رئیس-بنیاد-شهید-برای-حل-مشکل-بیمه-در
۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۱

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با اشاره به نشست دیروز هیئت رئیسه این فراکسیون با اوحدی رئیس بنیاد شهید کشور و معاونان وی گفت:‌ بعد از بحث و بررسی موارد مختلف مقرر شد، بنیاد شهید تلاش کند تا اقداماتی را برای تسهیل امور خانواده ایثارگران، جانبازان و شهدا انجام دهد.

وی ادامه داد:‌ بنیاد شهید مبلغ 8 هزار و دویست میلیارد تومان به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان بدهی دارد که قرار شد، این معوقات با تدابیر انجام شده، پرداخت شود.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت درمانی جانبازان موضوع بعدی این جلسه بود، اظهار کرد:‌ براساس قول اوحدی در این نشست قرار شد، بنیاد شهید تا شهریور ماه مشکلات خود را با بانک دی و بیمه حل کند تا خدمات مناسب به همه خانواده شهدا و جانبازان ارائه شود.

*تشکیل کمیته‌های مشترک برای حل مشکلات جانبازان و ایثارگران

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید براینکه به منظور هماهنگی میان اعضای هیئت رئیسه فراکسیون ایثارگری و بنیاد شهید کمیته‌های مشترکی تشکیل شد، بیان کرد: کمیته بررسی و تنقیح قوانین متضاد و تامین مسکن ایثارگران به ریاست اقبال شاکری تشکیل شد تا این کمیته ضمن شناسایی قوانین متضاد، بتواند قوانین قابل اجرا را برای حل مشکلات جامعه ایثارگری طی یک ماه به مجلس ارائه کند.

امیرآبادی‌فراهانی تصریح کرد: کمیته‌ای برای حل مشکل اشتغال فرزندان شهدا و کلیه جانبازان زیر 25 درصد و بالاتر از آن تشکیل و مقرر شد هرچه سریعتر قوانین مورد نیاز برای این موضوع را بررسی و ارائه کند که مسئولیت این کمیته برعهده جوکار است.

نماینده مردم قم در مجلس گفت:‌ همچنین کمیته‌ای به ریاست حجت‌الاسلام حسینی‌کیا برای تدوین بودجه 1400 جانبازان و ایثارگران تشکیل شده و از هم اکنون کار خود را آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: ‌کمیته‌ای هم برای تدوین احکام مورد نیاز خانواده ایثارگران و جانبازان و شهدا در برنامه هفتم به ریاست بسطامی تشکیل و قرار شد؛ کمیته‌ای هم برای بررسی و ارائه طرح‌های لازم و ضروری مانند اصلاح بندهای قانون برنامه ششم و استفساریه مورد نیاز به ریاست سید کاظم موسوی تشکیل شود.

رئیس فراکسیون ایثارگری مجلس همچنین اعلام کرد؛‌ روز شنبه برای بررسی و حل مشکلات ایثارگران در حوزه‌های درمانی، بازنشستگی و ... جلسه‌ای با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha