کد خبر: قطع-وابستگی-به-نفت-با-فعال-شدن-ظرفیت-های
۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۱۲
قطع وابستگی به نفت با فعال شدن ظرفیت های داخلی
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، حبیب‌الله دهمرده به چگونگی قطع وابستگی اقتصاد کشور به نفت اشاره کرد و گفت: در داخل مملکت ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد؛ یعنی به اعتقاد کارشناسان اگر از ظرفیت‌های داخل کشور به نحوی مطلوب استفاده شود، می‌توانیم چندین کشور را اداره کنیم.

وی در ادامه افزود: از نظر قوانین هم ما کم و کسری نداریم، تنها دولت‌ها باید به این اعتقاد و باور برسند که می‌شود کشور را بدون نفت اداره کرد، بنابراین وقتی نفت یک پول مفتی بوده به آسانی آن را خرج می‌کنند و از همین ناحیه هم ما ضربه پذیر شده‌ایم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم به فعال شدن ظرفیت‌های درونی کشور برای قطع وابستگی اقتصاد به نفت اشاره و تاکید کرد: در جاهایی که روی ظرفیت درونی کشورمان حساب باز کردیم و ایستادگی را با جان خریدیم حرف برای گفتن داشته‌ایم و مصداق آن هم در زمینه های علمی،  دفاعی و ... بوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه افزود: در دوران دفاع مقدس کشور ما از داشتن سیم خاردار هم محروم بود، اما در حال حاضر با تکیه به توان داخلی موشک به فضا پرتاب می‌کنیم و این نشان از آن دارد که هر کجا به ظرفیت‌های داخلی اتکا کردیم به دستاوردهای عظیمی دست پیدا کردیم.

دهمرده تصریح کرد: متاسفانه این باور در دولت وجود ندارد که کشور را از وابستگی به نفت رها کند، بنابراین چه توقعی وجود دارد که ظرفیت‌های داخلی فعال شوند .

وی با بیان اینکه تحریم‌ها برای کشورمان باید یک فرصت تلقی شوند، اشاره و اظهار کرد: نباید تحریم بیگانگان علیه کشورمان را یک  نقطه منفی تلقی کرد، بلکه باید جمهوری اسلامی آن را یک فرصت تلقی کند که این کار باید صورت بپذیرد تا ما به موفقیت‌های اقتصادی دست پیدا کنیم.

نماینده زاهدان در ادامه افزود: در سرزمینی که سالانه 25 میلیارد دلار قاچاق کالا با کیفیت بسیار نامطلوب وجود دارد چه توقعی است که رونق تولید شکل بگیرد؛ بنابراین برای رهایی اقتصاد کشور از نفت باید یک اراده ملی بوجود بیاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha