کد خبر: قطار-جنگ-تحمیلی-بر-ریل-امدادگران-هلال-ا
۸ مهر ۱۳۹۹، ۹:۰۹
قطار جنگ تحمیلی بر ریل امدادگران هلال احمر

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان رضوی ،فریبا شاه محمدی سال 58 در دوران دبیرستان وارد جمعیت شد و در اغاز جنگ تحمیلی از طریق سازمان جوانان دورههای کمکهای اولیه را گذرانده و به صورت رسمی وارد بحث امدادگری

شده. وی به اهوازمیرود برای اموزش امدادگران دیگر که عملیات والفجر 8 شروع شده وانبوه مجروحین که به بیمارستان می ایند وایشان صبحها اموزش میدادندوعصرهادربیمارستان به پرستاری ازمجروحین  می پردازند.

فریبا شاه محمدی گفت: در زمان جنگ تحمیلی میان ایران و عراق قطاری جهت اعزام مجروحین و آسیب دیدگان به بیمارستان وجود داشت که خدمات درمانی در آن قطار به مجروحین و آسیب دیدگان جنگ ارائه می شد.

وی بیان کرد: خلاهایی که در وضعیت کنونی کشور وجود دارد، در زمان جنگ تحمیلی اصلا وجود نداشت، چه بسا همدلی و اتحاد در میان مردم جهت کمک رسانی و ارائه خدمات به افراد حاضر در جبهه های جنگ‌ بیشتر بود.

محمدی با اشاره به یکی از خاطراتشان در جبهه های جنگ اظهار کرد:یادم هست در بیمارستان اهوازقسمت مجروحان ساعت دوشب دریکی ازاتاقها با نجوانحیف صدامیکرد کسی را ،من رفتم بالای سرش با لبان خشکیده از بی ابی گفت من دارم میرم واشهدش رامی گفت با صدايی بسیاراسمانی وارام زمزمه می کرد به مادرم بگويید دوستش دارم وباچهره ای ارام وسبک بال جان به جان افرین تسلیم کردواین یک نعمت الهی بود برای من وتمام امدادگران که حال خوب اون شبهای مجروحین را با تمام وجود درک کردیم عروجهای عاشقانه که با هیچ چیزی در دنیا این حال خوب قابل قیاس نیست.

امدادگر هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: آموزش امدادی وکمک های اولیه در روز های جنگ برای افرادی که علاقه مند بودند،صورت می گرفت و افرادی که تمایل داشتند به عنوان امدادگر به جبهه های جنگ اعزام میشدند، به همین دلیل بحث آموزش در هلال احمر بسیار حائز اهمیت می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha