کد خبر: قضاوت-پرونده‌های-اقتصادی-باید-به-قضات
۹ تیر ۱۳۹۹، ۸:۳۳
قضاوت پرونده‌های اقتصادی باید به قضات دقیق و سختگیر سپرده شود
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، حسن نوروزی  در رد خبری منتشر شده مبنی بر اینکه در ایران قضات متبحر در جرایم اقتصادی فراوان نیستند چراکه رشته‌هایی همچون حقوق کیفری اقتصادی در دانشگاه به اندازه کافی تدریس نمی‌شود، گفت: تعدادی از قضات هستند که در این رشته تبحر دارند، اما باید آنها را با دقت و درایت شناسایی کرد، کما اینکه بعد از آغاز به‌کار قضات، یکی از موضوعاتی که مورد بررسی قرار می‌دهند حقوق تجارت بوده که اقتصادی است.

هیچ کمبودی در زمینه تامین قضات تحصیلکرده در حوزه اقتصادی وجود ندارد

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون در مشهد مقدس ده‌ها قاضی هستند که می‌توانند در این حوزه فعالیت موثری داشته باشند یا در تهران هم قضاتی هستند که در زمینه مالکیت تجارتی و صنعتی از انواع مالکیت‌های فکری تبحر دارند، ضمن اینکه یکی از رشته‌هایی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، حقوق تجارت بوده که شاخه‌ای از اقتصاد است، بنابراین هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از قضات در حوزه اقتصادی تبحر دارند و فقط باید آنها را بیابیم و با احترام به جایگاهی که دارند از آنها دعوت کنیم تا برای فعالیت در این حوزه وارد عمل شوند.

قضات باید بر اساس تخصص شان قضاوت کنند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اهمیت تبحر قضات در قضاوت بر روی پرونده‌های اقتصادی، یادآور شد: اگر بخواهیم در حوزه قضایی تحولی ایجاد شود باید کار تخصصی انجام دهیم. کمااینکه افرادی که در رشته کیفری تحصیل کرده‌اند در این زمینه قضاوت کنند و افرادی هم که در رشته حقوق خانواده تحصیل کرده‌اند در حوزه خانواده قضاوت کنند و افرادی که در رشته حقوق تجارت تحصیل کرده‌اند و کمترین میزان خطا را در طول فعالیت خود داشته‌اند و افراد برجسته‌ای هستند که آرای سالانه آنها نمره بالایی کسب می‌کند در حوزه اقتصادی قضاوت کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: انتظار می‌رود در حوزه اقتصادی، بانکی و کاهش تورم از قضاتی که دقیق قضاوت کرده و مو را از ماست بیرون می‌کشند، استفاده شود تا بتوان مشکلات موجود در حوزه اقتصادی را رفع کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha