کد خبر: قرآن-به-ما-عزت-علمی-می‌بخشد-و-مضامین-قر
۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۵۷

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه این قرآن است که به ما عزت علمی می‌دهد و به علم ما هویت می‌بخشد. گفت: قرآن و مضامین قرآنی بود که غیرت دینی به ما بخشید و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه تکثیر کرد. بدون قرآن، غیرت دینی جوانان ناممکن است.

به گزارش گروه اجتماعی  خبرگزاری سلامت(طبنا)؛ دکتر عبدالحسین کلانتری در آئین اختتامیه بیستمین جشنواره ملی پایان‌نامه‌های دینی و قرآنی گفت: هرگونه نظریه‌پردازی بدون توجه به معارف قرآنی منجر به برساخت واقعیتی می‌شوند که انحرافاتی تمدنی در پی دارند.

وی افزود: برخلاف تحلیل‌های پوزیتیویستی نظریه‌ها، صرفاً توصیف‌گر و تببین‌گر واقعیت نیستند، بلکه تولید کننده و باز تولید‌کننده واقعیت نیز هستند. به همین علت نظریات جایگاهی استراتژیک در تولید واقعیت و ساخت تمدن دارند و نباید به سادگی از کنار آنها گذشت.

دکتر کلانتری تاکید کرد: با توجه به نقش نظریات در اجتماع و تولید واقیعت اجتماعی، تدبر و تحقیقات قرآنی و به صورت مشخص پایان نامه‌های قرآنی اهمیت می یابند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار داشت: در حوزه علوم انسانی که با انسان و برساخته‌های فرهنگی و اجتماعی انسانی سرو کار داریم، معارف قرآنی اهمیت ویژه ای می یابند. تا آنجا که علوم انسانی اسلامی بدون توجه به معارف قرآنی بی‌معناست.

وی گفت: انشالله خداوند همه ما را با قرآن محشور کند و ما را شرمنده کتاب الله و عترت پیامبر که تجلی عینی قرآن بودند و هستند، نکند.

دکتر کلانتری اظهار داشت: تاریخ، هویت و زندگی ما مرهون قرآن است، دنیای و عقبای ما مرهون قرآن است، پیشرفت ما مرهون قرآن است و آینده ما نیز مرهون قرآن است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: به میزانی که با قرآن مأنوس شدیم، عزت یافته و می یابیم و دوری از قرآن جز خسارت چیزی در پی ندارد.

دکتر کلانتری گفت: قرآن و مضامین قرآنی بودند که در انقلاب، به ما عزت بخشیدند و در دفاع مقدس نیز به ما عزت دادند.

وی افزود: قرآن و مضامین قرآنی بود که غیرت دینی به ما بخشید و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه تکثیر کرد و بدون قرآن، غیرت دینی ناممکن است و چیزی جز قشری گری نیست.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه قرآن به معنای واقعی و عینی کلمه حافظ ایران بوده و هست گفت: امروز هم که صحبت از جهاد علمی است و این رویکرد در دستور کار دانشگاه ها قرار گرفته است، این قرآن است که به ما عزت علمی می دهد و به علم ما هویت می‌بخشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: وقتی سخن از علم و فرهنگ و تمدن نوین اسلامی به میان می‌آید، قرآن محوریت می‌یابد و بدون قرآن آنها ناممکن می‌شوند.

منبع: اداره کل روابط عمومی وزارت علوم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha