کد خبر: قدردانی-استاندار-تهران-از-پلیس-پایتخت
۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۲۷
قدردانی استاندار تهران از پلیس پایتخت در مبارزه با سرقت

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری پلیس، دکتر  انوشیروان محسنی بندپی در دومین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران با تشکر از تلاش پلیس برای مقابله و مبارزه با سرقت در کلانشهر پایتخت، اظهار داشت: از زمان فرماندهی سردار رحیمی و در سال‌های 96، 97  و 98 شاهد ارتقای کیفیت کشف و همچنین پیشگیری و مقابله با سرقت در کلانشهر تهران بوده ایم.

استاندار تهران گفت: در بدو شروع کار، تقریبا میزان سرقت در تهران 29 درصد سرقت کشور بود، اما در پایان سال 98 به 21.8 درصد رسید که نشان‌دهنده این است که سالانه 2.5 تا 3 درصد کاهش سرقت را در تهران داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 65 درصد سارقان در این کلانشهر سکونت ندارند، تصریح کرد: خوشبختانه شاهد اقدامات بسیار ارزشمند و اثربخش و مؤثری در ارتقاء بخشی به سلامت شهروندان و آسایش و آرامش آنها توسط پلیس هستیم، چرا که در وقوع جرم کاهش داشته و شاهد افزایش کشفیات هستیم.

محسنی بندپی در پاسخ به سؤالی در خصوص نیاز پلیس به دوربین‌های الکترونیکی گفت:‌در جلسه امروز چندین مصوبه داشتیم و با توجه به اینکه پلیس به دلیل مأموریت‌های متنوع نیاز به تجهیزات مختلف و به روز دارد، یکی از موارد مصوب شده‌ این بود که پلیس از دوربین‌های الکترونیکی و وسایل و امکانات مورد نیاز برخوردار شود، چرا که جرم پیچیده است و برای کشف آن نیاز به تجهیزات جدید است،بنابراین از شهرداری خواستیم که دوربین‌های الکترونیکی را در اختیار پلیس قرار دهد؛ همچنین پلیس بتواند از دوربین‌های سایر اماکن نیز استفاده کند.

محسنی بندپی با اعلام این مطلب که 150 هزار واحد صنفی بدون پروانه در کلانشهر تهران فعال هستند، از تردد 3.5 تا 4.5 میلیون موتورسیکلت بدون هویت خبر داد و گفت: متأسفانه 85 درصد زورگیری‌ها توسط موتورسیکلت انجام می‌شود.

وی  در خصوص تداوم اجرای طرح ترافیک یا محدودیت آن، گفت: استانداری گزارش خود را در این خصوص به وزارت کشور داده، چرا که انتظاراتش براساس آنچه که توافق شده بود برآورده نشد، از جمله اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس و استفاده از ماسک؛ به هر حال تصمیم‌گیری در این خصوص با استانداری نیست و ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم می‌گیرد.

استاندار تهران در خصوص ساخت کلانتری‌های جدید اعلام کرد: مقرر شده بود 80 کلانتری اضافه شود؛ در این خصوص جلسه‌ای با شورای شهر برگزار شد و آنها قول‌هایی در این زمینه دادند، حالا قرار است بنده با سردار رحیمی یکبار در شورای شهر حاضر شده و در خصوص اهمیت افزایش تعداد کلانتری‌ها توضیحات لازم را بدهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha