کد خبر: قدردانی-از-خدمات-هلال-احمر-در-مقابله-با
۵ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۰۵
قدردانی از خدمات هلال احمر در مقابله با کرونا

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان البرز ؛عزیزالله شهبازی استاندار البرز با فرید مرادیان معاون بهداشت ، درمان و توابخشی جمعیت هلال احمر و هیئت همراه دیدار کرد.

 در این نشست که با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان البرز برگزار شد ، ضمن ارائه گزارش از وضعیت شهرستان های استان البرز درباره روند چگونگی خدمات مرکز توانبخشی گفت و گو شد ‌.

همچنین عوامل موثر در خصوص بهبود خدمات ارائه شده ، توسعه مراکز دارویی و درمانی جهت افزایش رفاه حال مراجعه کنندگان و رفع موانع موجود مورد بررسی قرار گرفت.

 استاندار البرز در این دیدار از خدمات و تلاش های ارزنده جمعیت هلال احمر در تامین و توزیع اقلام حفاظت فردی از جمله ماسک و مواد ضد عفونی کننده قدردانی کرد .

بازدید از مرکز فیزیوتراپی البرز

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر همچنین از مرکز باز سازی شده توانبخشی جمعیت هلال احمر استان البرز بازدید کرد .

وی بیان کرد: این مرکز در راستای تامین سلامت انسان‌ها، تکریم و تسکین آلام بشری که از اهداف اصلی جمعیت هلال احمر است، با حمایت خیران حقیقی و حقوقی مجدد آغاز به فعالیت کرده و در مکانی مناسب برای ارائه خدمات به قشر آسیب ‌پذیر راه اندازی شده است.

مرادیان با توجه به رسالت و وظایف جمعیت هلال احمر که در اساسنامه مصوب مجلس آورده شده است، گفت: استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب در ساخت اعضای مصنوعی، خدمات کمی و کیفی را ارتقا می‌دهد.

وی درباره تفاوت مرکز جامع توانبخشی و فیزیوتراپی هلال احمر با سایر مراکز گفت: باتوجه به اینکه کسب درآمد الویت و راس کار این جمعیت بشردوست نیست، برای گیرندگان خدمات حداقل پرداخت هزینه در نظر گرفته شده است.

مرادیان با بیان اینکه هرساله بیش از 6 هزار بیمار به مرکز جامع توانبخشی و ارتوپدی فنی جمعیت هلال احمر استان البرز مراجعه می کنند، گفت: استفاده از افراد باتجربه در طراحی، برنامه‌ریزی، ارائه، پایش خدمات، ارزشیابی و بازخورد فعالیت‌ها باعث منحصر به فرد بودن این مرکز شده است.

به روز کردن فضا و تجهیزات موثر در ارائه خدمات

محمدباقر خلفی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان البرز در ادامه  نیز گفت: جمعیت هلال‌احمر ، بیش از 60 سال در زمینه خدمات ارتوپدی فنی و فیزیوتراپی سابقه دارد.

وی افزود: به روز کردن فضا و تجهیزات می‌تواند در خدمات ارائه شده این مرکز، بیش از 50 درصد تاثیر گذار باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز افزود: رکن اصلی خدمات هلال‌احمر، عام المنفعه و داوطلبانه بودن این جمعیت است که با کمک خیرین این مرکز بهینه‌سازی و نوسازی شد.

وی گفت: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور و ایجاد شرایط خاص ،درمان بیماران در این مرکز پروتکل های بهداشتی و انجام اقدامات ضروری همچون ضد عفونی مکرر این مرکز به جدیت انجام میشود

این مقام مسئول درباره نوع خدمات ارائه شده در این مرکز یادآور شد: این مرکز با کاردرمانی، گفتار درمانی و ارتوپدی فنی با تعرفه‌های دولتی برای عموم مردم در دسترس است.

جمعیت هلال احمر از اعتماد بالایی در جامعه برخوردار است

همچنین علی درویش پور معاون هماهنگی امور  عمرانی استاندار البرز در خصوص مردمی بودن این نهاد گفت : جمعیت هلال احمر همواره در بین مردم از اعتماد بالایی برخوردار است ، که این اعتماد موجب انجام امور مهمی همچون بازسازی و نوسازی مرکز توانبخشی با کمک خیرین شده است .

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد : جمعیت هلال احمر استان البرز با ارائه خدمات در موقعیت های مهم و حساس همچون شیوع بیماری کرونا ، حوادث طبیعی مثل سیل ، زلزله ، و ... با ارائه خدمات ارزشمند خود همچون سنوات گذشته درخشید و اقدامات ارزشمندی را انجام داد .

 درویش پور ضمن یادآوری پتانسیل ارزشمند های موجود در هلال احمر بیان کرد : با توجه به هزینه‌های هنگفت پرداخت شده توسط  یک بیمار برای دریافت خدمات درمانی در بخش توانبخشی ، خیرین با یاری و همدلی خود در ساخت یا گسترش این مراکز در سرار کشور  میتوانند نقش مهمی در کاهش آلام بشری داشته باشند .

گفتنی است، در بازدید از مرکز جامع توانبخشی و ارتوپدی جمعیت هلال احمر استان البرز، خیران و اعضای شورای معاونان جمعیت هلال احمر استان البرز حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha