کد خبر: قدردانی-از-حامیان-و-فعالان-عرصه-سلامت-ک
۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در این پیام ضمن اعلام شعار «آینده را باید ساخت» برای هفته ملی کودک امسال، حمایت از سلامت کودکان را اولویتی انکارناپذیر خواند.

در متن این پیام آمده است:

دوران کودکی مهم ترین و حساس ترین مرحله رشد و شکل گیری شخصیت و هویت هر انسان است. سلامت جسمی، روانی و عقلی انسان و در بُعد وسیع تر، جامعه وابستگی عمیق و غیرقابل انکاری به چگونگی و کیفیت این دوره از زندگی دارد.

امروزه یکی از دستاوردهای مهم توسعه بهداشت، بهبود مراقبت ها و آگاهی جهانی، افزایش بقای کودکان می باشد. لذا حمایت از سلامت و کیفیت زندگی این گروه سنی به اولویت انکارناپذیری تبدیل شده است. پ‍ژوهش های علمی، اهمیت ترویج رشد سالم در دوران اولیه کودکی را ثابت کرده و نشان می دهد توجه کامل به این امر، امکان فوق العاده ای را برای پیشگیری از مشکلات رشد و تکامل فراهم کرده و از این طریق منافع بلند مدتی را برای فرد و جامعه ارمغان می آورد.

هفته ملی کودک امسال با شعار «آینده را باید ساخت» نشان از نقش موثر کودک در ساختن آینده ای روشن و رو به رشد است. بنابراین بر عهده جامعه است که در جهت پاسداشت و ارج نهادن به حقوق کودکان در ابعاد مختلف جسمی، روحی و اجتماعی تلاش نماید.

از زمان شروع همه گیری بیماری کرونا، سخت کوشان حوزه سلامت در مسیر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ضمن کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری در نوزادان و کودکان، تلاش ویژه و متعهدانه ای را آغاز کرده اند. لذا امسال هفته ملی کودک فرصت مناسبی برای قدردانی از مدافعان سلامت تمامی حوزه های بهداشت و درمان به ویژه حامیان و فعالان عرصه سلامت کودکان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha