کد خبر: فیزیوتراپی؛-ضرورتی-انکار-ناپذیر-برای
۲ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۱۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلاما به نقل از وبدا،دکتر حسین اصغر حسینی با بیان اینکه در افراد سالمند مفصل زانو، شانه  وکمر درگیر دردهای مزمن می شود، خاطر نشان کرد: علاوه براین سالمندان تعادل کمتری روی راه رفتن خود دارند و زمین خوردن در این افراد بسیار شایع است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در پی زمین خوردن فرد سالمند به دلیل پوکی استخوان در سن بالا شکستگی ناحیه لگن اتفاق می افتد که عوارض زیادی دارد از همین رو در فیزیوتراپی به فرد سالمند آموزش داده می شود که چگونه تعادل خود را هنگام راه رفتن حفظ کنند تا دچار شکستگی وزمین خوردگی نشوند.

دکتر حسینی با بیان اینکه تروما در مسابقات ورزشی بسیار اتفاق می افتد، عنوان کرد: آسیب های ورزشی ورزشکاران حرفه ای یکی دیگر از مواردی است که فیزیوتراپی می تواند به بهبود آن کمک کند.

وی با اشاره به اینکه تصادفات جاده ای در کشور ما آمار بالایی دارد، ابراز کرد: در تصادفات جاده ای تعدادی از افراد در صحنه فوت می کنند و تعداد بالاتری از این افراد دچار انواع و اقسام شکستگی ، نقایص اسکلتی عضلانی می شوند که نیاز به توان بخشی دارند.

مدیر گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید براینکه بیماران اعصاب یکی دیگر از مخاطبان فیزیوتراپی هستند، بیان کرد: افرادی که با سکته مغزی به  مراکز درمانی مراجعه می کنند عموما بعد از اتمام مراحل درمانی در بیمارستانها نیازمند دریافت خدمات توان بخشی هستند از همین رو گروه فیزیوتراپی با گروه متنوعی از مخاطبان روبرو است.

مدیر گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بسیاری از ناراحتی های اسکلتی عضلانی نیز در سایه نحوه نادرست سبک زندگی از جمله نحوه کار کردن با رایانه ، استفاده از تلفن همراه هوشمند، بلند کردن اجسام سنگین و... ایجاد می شود که برای کمترشدن این مشکلات باید به مردم  اموزش های لازم را ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه در این گروه ۵ نفر عضو هیات علمی فعالیت می کنند، ادامه داد: در مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته نیز دانشجویان در این گروه آموزشی مشغول تحصیل هستند.

دکتر حسینی با اشاره به اینکه کلینیک ویژه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی میزبان بیماران توان بخشی زیادی است، بیان کرد: مقالات  زیادی توسط اساتید این گروه در مجلات علمی برتر دنیا چاپ و منتشر شده است که نشان دهنده سطح علمی اساتید این گروه علمی است.

وی تصریح کرد: پایان نامه ها ومقالات برتر علمی نیز توسط این گروه تهیه شده است که می تواند در بهبود بیماران توان بخشی مفید باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha