کد خبر: فک-پلمب-کانتینر-های-دارای-کالای-متروکه
۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۱۰
فک پلمب کانتینر های دارای کالای متروکه/ تخلف مالی211 میلیون یورویی در یک پرونده

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "محمدرضا مقیمی" در نشست خبری با تشریح اهم اقدامات پلیس امنیت اقتصادی ناجا، از تعیین تکلیف 10 هزار کانتینر دارای کالاهای متروکه خبر داد و اظهار داشت: بالغ بر 10 هزار کانتینر دارای کالای متروکه در یکی از بنادر احصاء کردیم که بعضا این کالاها در بازه زمانی 10 الی 17 سال رسوب شده و در بنادر باقی مانده است.

وی با اشاره به هماهنگی با مبادی قضائی ، سازمان گمرک  و بنادر ادامه داد: با هماهنگی نهادهای متولی ، مقداری از کانتینر های مورد اشاره، فک پلمب شده و انواع اقلام اعم از کالاهای ممنوعه از آنها کشف شد.

سردار مقیمی با بیان اینکه بیش از 50 درصد از این 10 هزار کانتینر دارای کالای متروکه تاکنون فک پلمب و باز شده است، ادامه داد: برخی از این کالاها در زمان سپری شده فاسد شده، برخی نیز به دلیل اینکه از انواع اقلام ممنوعه است به زودی امحاء می شود. به هرحال  به زودی تمام این 10 هزار کانتینر دارای کالاهای متروکه و رسوبی تعیین تکلیف می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند رسیدگی به پرونده تخلفات یک خانم که اقدام به اخذ کارت بازرگانی و همچنین ثبت شرکت نموده، خاطر نشان کرد: با سازوکار تخلفاتی که این فرد داشته در این پرونده شاهد 211 میلیون یورو تخلف مالی معادل (560 میلیارد تومان) و 91 میلیارد و 399 میلیون تومان فرار مالیاتی را شاهدیم، از طرفی در فرآیند انجام تخلفات مالی حدود 2 میلیارد تومان هم به برخی افراد رشوه پرداخت شده است.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: در واقع این خانم با هدایت یکی از بستگان اقدام به ثبت شرکت واردات و صادرات و اخذ کارت بازرگانی کرده و طی فرآیندی درگیر مسائل پیچیده اقتصادی شده است.

وی همچنین به تشریح جزئیات پرونده دیگری مبنی بر تخلف یکی از کارمندان بانک ها پرداخت و افزود: وی اقدام به برداشت از حساب مشتریان می کرد و ما با اقدامات اطلاعاتی و رصد فعالیت کارمند بانک، موفق به کشف 165 میلیارد ریال از اموال این فرد که به شیوه نامشروع کسب کرده بود شدیم که نامبرده دستگیر و میزان اموال منقول و غیرمنقول نامشروع وی احصاء شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در بخش پایانی سخنان خود به تشریح پرونده دیگری از تخلفات اقتصادی پرداخت و گفت: فردی با جعل عنوان و با نصب پلاک دولتی و اسناد جعلی اقدام به قاچاق کالا می کرد.

وی اضافه کرد: این فرد طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و محموله 6 میلیاردتومانی قاچاق به همراه سلاح از وی کشف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha