کد خبر: فوکوشیمای-ژاپن-با-زمین-لرزه‌ای-7-3-ریشتر
۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۴۷
فوکوشیمای ژاپن با زمین لرزه‌ای 7.3 ریشتری لرزید!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر شنبه در سواحل استان فوکوشیمای ژاپن رخ داد که تقریباً یک دهه پیش یکی از بدترین بلایای هسته‌ای جهان در آن اتفاق افتاد. آژانس هواشناسی ژاپن اعلام کرد این زمین لرزه که در ابتدا گفته می‌شود 7.1 ریشتر داشته ساعت 11:08 به وقت محلی (9:08 صبح ET) در عمق 34 مایل شب رخ داده است. به گفته این گزارش، چهارده پس لرزه ثبت شده است و افزود که اخطار سونامی صادر نشده است. این زمین لرزه در پایتخت ژاپن، توکیو نیز احساس شد. وی با بیان اینکه هنوز برای تعیین تعداد مجروحان بررسی، در حال انجام است، از مردم خواست که برای پس لرزه‌ها آماده شوند. دبیر ارشد کابینه کاتسونوبو کاتو در یک کنفرانس خبری جداگانه در توکیو گفت که تقریباً 850،000 خانوار در مناطق اطراف توکیو و شمال ژاپن بدون برق مانده‌اند.

خطر سقوط سازه‌ها در فوکوشیمای ژاپن

سخنگوی آژانس هواشناسی ژاپن به مطبوعات در توکیو گفت: در جایی که شدیدترین لرزش احساس شد، خطر سقوط سازه و زمین لغزش بیشتر است. با اضافه کردن اینکه مردم باید در مورد لرزش احتیاط کنند. زمین لرزه در فوکوشیمای ژاپن فوکوشیمای ژاپن مترادف فاجعه هسته‌ای در مارس 2011 بود که این منطقه با زلزلهای به بزرگی 9.0 ریشتر مواجه شد، این شدیدترین میزان زمین لرزه در تاریخ ژاپن است. به زودی سونامی رخ داد و بیش از 15000 نفر کشته و 2500 نفر دیگر همچنان مفقود شدند. دیواره مرگبار آب به دیواره‌های نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما دایچی برخورد کرد و منبع تغذیه را از بین برد و باعث ذوب شدن سه راکتور هسته‌ای شد و ذرات رادیواکتیو را به هوا پرتاب کرد. دهها سال طول می‌کشد تا نیروگاه با خیال راحت خاموش شود.

این محل بعد از فاجعه هسته‌ای همچنان خطرناک است...

فضای ذخیره سازی 1 میلیون تن آب - برابر با 400 استخر شنای اندازه المپیک - که برای خنک نگه داشتن سوخت باید از طریق راکتور پمپ شود، نیز در حال اتمام است. در حالی که آب برای حذف اکثر اجزای رادیواکتیو خطرناک تصفیه شده است، آثار تریتیوم باقی مانده است. کاتو گفت که کارخانه در حال بازرسی است اما هیچ نگرانی از سونامی ایجاد کننده خسارت وجود ندارد و هیچ ناهنجاری در محل گزارش نشده است. وی افزود که تحقیقات برای اطمینان از خسارت ساختاری ادامه دارد. شرکت برق توکیو، که این نیروگاه را اداره می‌کند، نیز در توئیتر خود اعلام کرد که امکانات خود را بررسی کرده و هیچگونه ناهنجاری تشخیص داده نشده است. به نشانه تولد دوباره، فوکوشیما قرار بود بخش‌هایی از بازیهای المپیک تابستانی را که قرار بود در سال 2020 در ژاپن برگزار شود، میزبانی کند. با این حال، به دلیل شیوع ویروس کرونا، این بازی‌ها به تعویق افتاد. زمین لرزه‌ها در ژاپن، یکی از مناطق لرزه‎‌ای و فعال جهان معمول است. ژاپن حدود 20 درصد از زمین لرزه‌های 6 ریشتری یا بیشتر جهان را شامل می‌شود.

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha