کد خبر: فوت-سه-هزار-و-۴۹۵-نفر-بیمار-شیرازی-براثر
۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۵۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۷۳۱ هزار و ۳۰۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۰۲ هزار و ۳۱۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۷۶ هزار و ۴۱۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۸ هزار و ۹۲۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۱۱ هزار و ۲۳۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۹۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۴۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۴۵ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی سه روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۴۹۵ نفر اعلام کرد.

او همچنین از بهبودی ۱۸۷ هزار و ۲۱۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به افزایش روزافزون بیماران نیازمند بستری در طی روزهای اخیر، از برنامه ریزی برای افزایش تخت در بیمارستان های دولتی، راه اندازی بیمارستان پشتیبان با ظرفیت ۱۰۰ تخت و همچنین همکاری بیمارستان های خصوصی برای پذیرش بیمار کووید۱۹ خبر داد.

دکتر همتی در ادامه این گزارش، وضعیت کنونی ۲۳ شهرستان فارس را قرمز و ۱۳ شهرستان را نیز نارنجی و در شرایط بسیار نگران کننده اعلام کرد.

او با اشاره به آغاز اعمال محدودیت ها، از مردم خواست تا با توجه به مصوبات کشوری و استانی، نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم روزهای بهتری داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha