کد خبر: فوتي‌هاي-كرونا-در-استان-مركزي-۵۴-درصد
۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۵۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سیدعلی آقازاده  افزود: این موفقیت به طور قطع با همکاری خوب مردم، اصناف، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، فرمانداران، مدیران، تشکل‌های مردم نهاد و در مجموع تک تک افراد این استان به دست آمده است و امید است در هفته‌های آتی به وضعیت بهتری دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: این شرایط در حالی برای ایران و استان مرکزی ایجاد شده که بیشتر کشورهای پیشرفته از جمله آلمان که در کنترل بیماری کرونا در هشت ماه گذشته با توفیقات خوبی همراه بود، به ثبت رکورد ۵۲۰ کشته در روز رسیده و در ترکیه نیز تعدا مبتلایان روزانه به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: سه شهر استان مرکزی هم اکنون در وضعیت زرد هستند که باید محدودیت‌های آن از نارنجی به زرد تدبیل شود و ۹ شهر دیگر این استان همچنان در وضعیت نارنجی است.

آقازاده اظهار داشت: در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی ( ۲۹ و ۳۰ اذرماه جاری) فعالیت تمام ادارات با یک سوم نیرو است.

وی ضمن تبریک شب یلدا گفت: یکی از تهدیدهای مهم پیش رو در مقابل وضعیت کنترل شده کرونا در کشور و استان مرکزی، شب یلدا است که محدودیت‌های سختگیرانه‌ای در این خصوص اعمال می‌شود و انتظار است مردم خود همکاری خوبی داشته باشند و علاوه بر حفظ جان و سلامت خود و عزیزانشان، زحمت و خستگی بیش از پیش برای کارکنان بهداشت و درمان ایجاد نکنند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: ممنوعیت تردد شبانه همچنان در اراک و ساوه از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد وجود دارد و این محدودیت با جدیت و قاطعیت بیشتر در روزهای ۲۷ تا ۳۰ آذرماه در تمام شهرهای استان اعمال شود.

آقازاده اظهار داشت: بحث کاهش فعالیت اصناف از ۲۸ تا ۳۰ آذرماه نیز باید در استان اعمال شود و ساعت فعالیت اصناف در این روزها پس از برگزاری نشست ویژه در روزهای آتی اعلام و اطلاع رسانی می‌شود.

وی گفت: دورهمی‌های شب یلدای امسال باید به صورت مجازی باشد و مردم این شب را در کنار خانواده خود و نه به صورت چند خانوادگی جشن بگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان در زمینه استفاده دانش آموزان از شبکه شاد با ۹۱ و هفت دهم درصد دسترسی به این شبکه و برخط بودن ۹۰ و ۶ دهم درصد دانش‌آموزان، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده و باید از این ظرفیت بزرگ در استان برای مقابله بیشتر با ویروس کرونا و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا بهره‌گیری کرد.

بهروز اکرمی افزود: در راستای بهره‌گیری بیشتر از شبکه شاد در این استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با سرپرست اداره کل آموزش و پرورش، نشستی را در اسرع وقت برگزار کنند و تصمیمات لازم را اتخاذ و اجرایی کنند.

وی بیان کرد: در برخی از مناطق روستایی این استان امکان استفاده از شبکه شاد برای دانش آموزان نیست که بر اساس تصمیم ستاد مدیریت مقابله با ویروس کرونا استان مرکزی این مناطق می‌توانند بر اساس نظر کمیته سه نفره شبکه بهداشت، فرمانداری و رئیس آموزش و پروش آن منطقه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت حضوری داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: بر اساس تقسیم بندی جدید، سه شهر تفرش، خنداب و زرندیه در استان مرکزی در وضعیت زرد قرار دارند و ۹ شهر دیگر این استان در وضعیت نارنجی به سر می‌برند.

اکرمی اظهار داشت: باید مشکلات در شهرهای نارنجی استان شناسایی شود تا هرچه زودتر وضعیت این شهرها نیز به زرد تدبیل شود و محدودیت‌ها در آن کاهش یابد.

وی عنوان کرد: طرح شهید سلیمانی یکی از طرح‌ها خوب در راستای کمک به آسیب دیدگان از کرونا است و باید اثرات اجرایی این طرح در استان مرکزی احصا شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: بیماری کرونا تمام مراسم مذهبی دنیا از جمله حج بزرگترین آیین مذهبی مسلمان جهان را لغو کرد و جای تاسف دارد که امروز دغدغه کادر بهداشت و درمان و مسئولن کشور و استان مرکزی برگزاری شب یلدا باشد.

اکرمی گفت: چند ساعت دورهمی خانوادگی به عنوان ارزش پر شدن مراکز درمانی، فشار مضاعف بر کارکنان بهداشت و درمان و داغدار شدن شمار زیادی از مردم را ندارد.

وی اظهار داشت: تجمعات و تشکیل برخی صف‌ها در شهرهای استان مرکزی نقطه آسیب در مقابل بیماری کرونا است که نیاز است به این موضوع توجه ویژه شود و از هرگونه تجمع و صف خودداری شود.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این استان، اول اسفندماه پارسال در اراک، پس از قم به ثبت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha