کد خبر: فعالیت-200-کانون-دانش-آموزی-هلال-احمر-ارد
۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۱۸
فعالیت 200 کانون دانش آموزی هلال احمر اردبیل در سال گذشته

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلاامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل، سعید جوادزاده 31 خرداد، در تشریح عملکرد یک ساله معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: این کانون ها در قالب طرح ملی دادرس فعالیت داشتند. در قالب این طرح 503 نفر از معلمان آموزش دیده و 280 نفر از دانش آموزان استان متشکل از 140 نفر دختر و 140 نفر پسر در المپیاد آماده استانی شرکت کردند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان عضویت 5 هزار و 326 نفر طی سال گذشته در کانون های شاخه جوانان، دانشجویی، دانش آموزی، طلاب، روستایی و غنچه های هلال استان اردبیل، گفت: برگزاری اردو برای ۱۱۰ نفر اعضا متشکل از یک اردوی شهرستانی برای 30 نفر، یک اردوی استانی برای 20 نفر و 4 اردوی کشوری برای 60 نفر از دیگر برنامه های این معاونت در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در عید نوروز 98 تصریح کرد: در این طرح 15 پست ثابت، 3 پست سیار، 10 خیمه نماز، و 3 تیم سحاب فعالیت داشتند. ارائه خدمات به 29 هزار و 510 نفر مسافر، توزیع 41 هزار و 100 محصول فرهنگی از اقدامات معاونت امور جوانان در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در عید نوروز بود که در 10 شهرستان استان و با مشارکت 227 نفر از اعضاء جمعیت هلال احمر استان اردبیل انجام شد.

به گفته معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل، اجرای طرح کاروان نیکوکاری در 8 روستا و ارائه خدمات امدادی به 46 نفر، ارائه خدمات بهداشتی به 38 نفر، ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به 17 نفر، ارائه مشاوره منابع طبیعی و محیط زیست به 38 نفر و برگزاری دوره آموزشی بومینوپلاس با حضور 50 نفر از اعضای استان های آذربایجان شرقی و غربی به میزبانی استان اردبیل از دیگر برنامه های اجرا شده معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل در سال گذشته بوده است.

جوادزاده گفت: اجرای طرح ابتکاری در «خانه بمانیم» با موضوع نقاشی، عکس، ساخت اوریگامی و هنرهای صنایع دستی، مشارکت اعضاء کانون غنچه های هلال در بحث توصیه های بهداشتی در قالب فیلم کوتاه، ایجاد کانال مجازی با 141 عضو جهت ارتباط با اعضاء و ارائه آموزش در خصوص ویروس کرونا و مشارکت در غربالگری، توزیع اقلام بهداشتی و گندزدایی معابر بخشی از برنامه های این معاونت بوده است.

وی با اشاره به عملکرد فعالیت های فرهنگی در بخش مبارزه با ویروس کرونا از طریق شبکه های اجتماعی تصریح کرد: برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی که به موجب آن 409 اثر نقاشی، 20 اثر ماکت، 22 مورد اوریگامی، 149 مورد پوستر، 18 مورد شعرخوانی، 12 مورد تهیه کلیپ، 54 مورد طرح ایده و 10 مورد سرگرمی و تفریحات ورزشی جمع آوری شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: اجرای طرح مجیر(ارائه خدمات و انجام کارهای خارج از خانه برای خانواده های در معرض خطر ابتلا ویروس کرونا)، طرح کسا (حمایت روانی از سالمندان در معرض خطر ویروس کرونا) و طرح غم گساران جوان (طرح مجازی همدلی با خانواده های متوفیان ویروس کرونا) از برنامه های این معاونت است.

جوادزاده با اشاره به اجرای طرح شوق رویش(اوقات فراغت) گفت: برگزاری 6 مسابقه ورزشی با شرکت 102 نفر و 10  مسابقه فرهنگی با حضور 133 نفر برگزار شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی از جمله شرکت در اردوی کشوری، شرکت در مرحله کشوری مسابقات المپیاد آماده، شرکت در اردوی بشردوستی، برگزاری اردوهای آموزشی و تفریحی و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی خاطرنشان کرد: برنامه های دهه کرامت، هفته ازدواج و برگزاری هیات علی اکبر(ع) از دیگر برنامه های اجرایی معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان در طی اجرای این طرح بود.

جوادزاده افزود: در مجموع 12 هزار و 247 نفر از اعضا از برنامه های این معاونت بهره مند شده اند که 6 هزار 153 نفر از آن ها خواهر و 6 هزار و 94 نفر هم برادر بوده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha