کد خبر: فعالیت-120-واحد-معدنی-در-استان-بوشهر
۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، سید حسین حسینی افزود: از لحاظ ذخیره معدنی قطعی بویژه معدن‏های آهکی، بوشهر از جمله استان‏های با ذخیره بالا است.

وی بیان کرد: زمینه جذب سرمایه‎گذار برای معدن‏ سیمان‎های سفید و خاکستری در حال پیگیری است و کارهای اولیه آن انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: برگزاری نشست ‏های شورای عالی معادن به استان‏ها واگذار شده که این رویکرد حل مسائل و مشکلات واحدها از جمله تمدید مجوز فعالیت در استان صورت گیرد.

حسینی عنوان کرد: در استان بوشهر اکنون ۹ پهنه اکتشافی وجود دارد که امور مرتبط با آن از سوی سازمان زمین شناسی در حال انجام است تا مطالعات اکتشفات معدنی در استان محقق شود.

وی یادآورشد: مطالعات اکتشافی در استان بوشهر بیشتر نفت محور صورت گرفته و فعالیت سازمان زمین شناسی برای مطالعات پهنه‏‌های اکتشافی فرصتی برای شکوفایی ظرفیت معدنی استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، عنوان کرد: طرح‌های فرآوری مواد معدنی مانند آهک هیدراته، کربنات کلسیم و دولومیت است که در شهرستان‏های دشتی و دیر فعالیت آنها آغاز شده است.

حسینی ادامه داد: یک واحد بوکسیت شهرستان دشتی نیز در مرحله پروانه اکتشاف است که چنانچه به نتیجه برسد امکان ایجاد سه هزار فرصت شغلی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت:در نیمه نخست سال جاری ۶ میلیون تن از واحدهای معدنی استان استخراج شده است.

وی افزود: میزان وصول حقوق دولتی از معادن تا پایان آبان ماه سال جاری مبلغ ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۴درصدی داشته است .

حسینی یادآور شد: حجم سرمایه گذاری در معادن استان معادل ۹۴ میلیارد و ۷۲۰ هزار تومان است و یکهزار و ۳۵۲ نفر در این بخش اشتغال دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha