کد خبر: فعالیت-۴۲۷-میز-خدمت-برای-معاضدت-حقوقی-ب
۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۰
فعالیت ۴۲۷ میز خدمت برای معاضدت حقوقی به مددجویان با همکاری ۱۷۰۰ وکیل نیکوکار

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، جعفر صباغیان با تقدیر همکاری قضات، وکلا، سردفتران و کارشناسان رسمی دادگستری با کمیته امداد درارائه معاضدت حقوقی به مددجویان این نهاد، گفت: در حال حاضر ۴۲۷ میز خدمت حقوقی در کشور در حال فعالیت است که خدمات مختلف حقوقی و قضایی را به نیازمندان ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۹۰۶ وکیل نیکوکار با کمیته امداد همکاری داشتند، خاطرنشان کرد: این تعداد در سال جاری با افزایش ۴۷ درصدی به بیش از ۱۷۰۰ وکیل رسیده که امور حقوقی مددجویان را به صورت رایگان انجام می‌دهند.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد تاکید کرد: وکلای نیکوکار با استقرار در این میز خدمت، ضمن ارائه مشاوره‌های حقوقی، کیفری و موضوعات مربوط به مددجویان، پرونده‌های قضایی آنان در محاکم قضایی یا شوراهای حل اختلاف را تا حصول نتیجه و احقاق حقوق آنان پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان مهمترین برنامه کمیته امداد برای خانواده‌های تحت حمایت است، ادامه داد: ارایه خدمات حقوقی و قضایی در راستای وصول حق و حقوق مددجویان مانند حق‌الارث و اموالی که به هر دلیل در اختیار اشخاص  ثالث قرار گرفته، یکی از ابعاد توانمندسازی است. این موارد باید وصول شده و در اختیار مددجو قرار گیرد تا زمینه خوداتکایی برای وی فراهم شود.

صباغیان با اشاره به اینکه مددجویان تحت حمایت از پرداخت هزینه‌های دادرسی در محاکم قضایی معاف هستند، افزود: در قانون مجازات اسلامی مجازات های جایگزین حبس پیش بینی شده که می توان از این ظرفیت برای انجام امور عام‌المنفعه در راستای خدمات حمایتی به مددجویان استفاده کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته ۳۴ هزار و ۲۵۰ نفر از مددجویان از آموزش‌ها و مشاوره‌های حقوقی برخوردار شدند، اضافه کرد: در همین مدت بیش از ۷۰ هزار خدمت حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت ارائه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha