کد خبر: فعالیت-۴۰-درصد-صنایع-چهارمحال-و-بختیار
۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۵۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، رئیس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان بروجن با 194 واحد صنعتی با 19 هزار و 354 میلیارد ریال حدود ۴۰ درصد صنایع استان را به خود اختصاص داده است که این واحد های تولیدی در ۵ شهرک صنعتی شهرستان بروجن فعالند و زمینه اشتغال شش هزارو 200 نفر را هم به صورت مستقیم فراهم کردند.

سجاد رستمی در نشست تودیع و معارفه رئیس اداره صمت بروجن تصریح کرد: ازمهمترین این واحدهای صنعتی می توانیم به واحدهای تولیدی ظریف مصور، نخ نگین، فولاد شهرکرد و ورق خودرو ، کاسپین پلیمر، ادوات کشاورزی ابتکار هاشمی و ...اشاره کنیم که هم از مهمترین صنایع ایران و هم از شاخص ترین صنایع چهارمحال و بختیاری به شمار میروند.

وی بیان کرد: ۱۵۰ طرح صنعتی هم در این شهرستان در دست ساخت و راه اندازی هستند و در واقع در شهرستان بروجن به اندازه واحدهای تولیدی موجود، طرح‌های در حال احداث و بهره‌برداری وجود دارد که ساخت عرش های فولادی ، کنستانتره سنگ آهن، استحصال منیزیت از دولومیت وتکمیل چرخه فولاد برخی از این طرح هاست که بیشترشون تا یکی دو سال اینده تکمیل و بهره برداری می شوند .

رستمی گفت:همچنین ما ۴ شهرک و یک ناحیه صنعتی با تمامی امکانات زیرساختی برای واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرستان بروجن داریم که به دلیل زیر ساختهای مناسب خودش عامل جذب سرمایه گذاران بسیاری به این شهرستان شده است کما اینکه ما در برخی مناطق استان به دلیل نبود همین زیرساخت امکان سرمایه گذاری صنعتی را نداریم.

وی اضافه کرد :درسال گذشته هم افزون ‌بر ۱۸۲ میلیارد ریال اعتبار به اجرای ۲۰ پروژه زیرساختی ویژه شهرک‌های صنعتی در شهرستان بروجن اختصاص یافت و ۲۸ هکتار زمین هم به متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی بروجن، سفیددشت، بلداجی، فرادنبه و ناحیه صنعتی گندمان واگذار شد که در مقایسه با سال قبلش(۹۷) حدود ۱۰۶ درصد افزایش داشته است.

رستمی بیان کرد : همچنین تکمیل زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز، شبکه جمع‌آوری فاضلاب و مخابرات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان بروجن باعث شده است تا شرایط لازم برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی فراهم شود.

وی ادامه داد: اختصاص ۱۰۰ لیتر آب در ثانیه از پساب و شبکه فاضلاب شهر بروجن در صنعت فولادسازی به واحد احیاء مستقیم و سیستم خنک‌کننده این مجتمع از دیگر ویژگی های صنعت این منطقه است که واحد تصفیه پساب فولاد سفیددشت به صورت تمام اتوماتیک شامل واحدهای فیلترشنی، فیلتر کربنی، فیلتر کارتریج، گندزدایی اولیه و واحد اولترافیلتراسیون است که با توجه به کم‌آبی منطقه سفیددشت، نقش ارزنده‌ای در تامین آب این مجتمع صنعتی را دارد.

رئیس صمت استان خاطرنشان کرد:در بحث معادن هم در حال حاضر ۱۵ معدن از مجموع ۹۹ معادن فعال استانمون در شهرستان بروجن است که در واقع معادل هشت تا ۱۷ درصد معادن فعال استان به شمار میرود که از این معادن فعال، هشت نوع ماده معدنی شامل آرژیلیت، بوکسیت، مواد اولیه سیمان، سنگ آهک، نمک، خاک نسوز، سیلیس و سنگ‌های تزیینی استخراج می‌شود.

وی گفت:دربحث اصناف هم هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در این شهرستان داریم که نقش بسزایی در رونق اقتصادی داشته و دارند.

در پایان این مراسم سید امیرارسلان سیدین بروجنی به عنوان رئیس جدید صمت بروجن انتخاب و از خدمات مظاهر ربیعی رئیس اسبق تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha