کد خبر: فعالیت-۱۰۰-درمانگاه-به-منظور-ارائه-خدم
۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا،دکتر حسن درخشان در نشست با معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت درمانگاه ها تمامی آموزش های لازم در زمینه خدمات رسانی و ثبت اطلاعات بیماران مشکوک و یا مبتلا به کرونا در سامانه سینا ارائه شده است خاطر نشان کرد: علاوه بر این نیز ۱۸ کلینیک تخصصی به همت معاونت درمان دانشگاه برای ارائه خدمات در سطح دو در سطح شهر مشهد راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست غربالگری کرونا بیش از ۸۵ درصد از جمعیت زیر پوشش قرار گرفتند تصریح کرد: از این تعداد ۱۰۰ بیمار مشکوک شناسایی که از ۲۶ هزار نفر از این افراد تست کرونا گرفته شده است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد رعایت فاصله فیزیکی را مهمترین راهکار در پیشگیری از بروز کرونا عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با الزامی شدن استفاده از ماسک همکاری مردم در این زمینه افزایش یافته است و بر اساس بررسی ها ۸۰ درصد از جمعیت از ماسک استفاده می کنند.

دکتر درخشان با بیان اینکه میزان ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در مناطق روستایی کمتر از مناطق شهری است و این امر به دلیل تراکم کم در این مناطق است تصریح کرد: بیماری کرونا در مناطق شهری به ویژه در کلانشهرها  به دلیل تراکم بالا و ترددهای شهری بیشتر است و بهترین راهکار پیشگیری از رشد آن رعایت فاصله گذاری و اتخاذ محدودیت ها است.

دکتر مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به منظور بررسی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خدمات رسانی به بیماران مبتلا کرونایی در بخش های سرپایی و بستری، به مشهد سفر کرده است.

قرار است در مدت زمان حضور دکتر حضرتی در مشهد، ضمن بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان های مرجع کرونا، با رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز دیدار و گفتگو داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha