کد خبر: فعالیت-های-داوطلبانه-اجتماعی-به-سمت-تر
۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۲۷
فعالیت های داوطلبانه اجتماعی به سمت ترویج کتاب و کتابخوانی سوق پیدا کند

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،مجید جوادیان زاده در آیین تجلیل از برگزیدگان استان یزد در چهارمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی  کودک و نوجوان کشور، این فعالیتهای داوطلبانه اجتماعی را نظیر؛ نذر کتاب و وقف کتاب اعلام کرد.

وی با بیان اینکه  تمام ابزارهای فرهنگی باید در استان یزد در جهت ترویج کتاب و کتابخوانی انجام شود،اظهار داشت:باید مردم را همچنان به کتاب و کتابخوانی عادت دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، کتاب را نسخه شفابخش جامعه ذکر کرد و گفت:فرهنگ مکتوب باعث جلوگیری  از گسست تاریخی وفرهنگی یک جامعه می شود.

جوادیان زاده تصریح کرد:شاخص توسعه در جهان امروز میزان مطالعه  و گسترش فرهنگ است و دیگر با تعداد کارخانه ها میزان توسعه یافتگی مورد سنجش قرار نمی گیرد.

وی در ادامه از مربیان و تسهیلگران باشگاههای کتابخوانی بعنوان سربازان گمنام فرهنگی یاد کرد و گفت:نتایج تلاشها و سیاستگذاری های فرهنگی استان یزد طی سالهای اخیر باعث موفقیت های زیادی برای این استان در امر کتاب و کتابخوانی شده است.

جوادیان زاده در پایان تعداد اعضاء جام باشگاههای کتابخوانی استان یزد را 63 هزار و 238 نفر اعلام کرد و افزود:سرمایه های فرهنگی استان یزد باید با تلاش همه فعالان  و دست اندرکاران حوزه کتاب حفظ و استمرار پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha