کد خبر: فعالیت-مراکز-غربالگری-نوزادان-در-ایام
۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۳۷

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ، دکتر فربخش رییس گروه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر معاونت امور بهداشتی ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت انجام به موقع آزمایشات غربالگری نوزادان برای تشخیص و درمان زودرس بیماری های فنیل کتونوری، کم کاری مادرزادی تیروئید و فاویسم در روزهای سوم تا پنجم پس از تولد نوزاد، تعدادی از مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه آماده ارایه خدمات لازم به مراجعان هستند.

وی افزود: در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همانند سالهای گذشته تعدادی از مراکز به صورت کشیک خدمات غربالگری را به هموطنان عزیز در ایام تعطیلات رسمی نوروز ارایه می کنند.

رییس گروه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر معاونت امور بهداشتی با تأکید مجدد بر لزوم انجام به موقع آزمایشات فوق اعلام کرد: همشهریان می توانند با توجه به لیست مراکز منتخب و روزهای تعیین شده مندرج در فایل پیوست به نزدیکترین مرکز ارائه دهنده خدمات غربالگری نوزادان در روز مشخص شده مراجعه و خدمات لازم را دریافت کنند.

  وی تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کوید ۱۹و امکان تغییر در مراکز ارائه خدمات غربالگری نوزادان والدین قبل از مراجعه حتما به منظور هماهنگی با تلفن های مندرج در فایل مذکور تماس گرفته و سپس به مرکز مورد نظر مراجعه  کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha