کد خبر: فعالیت-شهرداری-برای-بازسازی-و-بهسازی-ب
۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۲۱
فعالیت شهرداری برای بازسازی و بهسازی بنای فاخر جنبش مشروطه

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از شورای شهر تهران، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی بازدید از آرامگاه ملک المتکلمین و صوراسرافیل گفت: این افراد دو تن از پیشگامان جنبش مشروطه بودند و به شهادت رسیدند و جنازه آن ها پشت حصار باغ شاه انداخته شد و شبانه توسط دوستداران مشروطه دفن شدند.

او افزود: متاسفانه از آن تاریخ تا کنون بنای یادمان درخوری که نشان دهنده قدمت مشروطه خواهی باشد، ساخته نشده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: جنبش مشروطه به عنوان جنبش قانون خواهی و دموکراسی خواهی سابقه بیش از جنبش اصلاحات در ژاپن دارد و حرکت مردم ایران برای حاکمیت قانون و مردم بی بدیل است.

فراهانی با بیان اینکه شهرداری تهران اقدام بهبازسازی و نوسازی این بنا با طرح فاخر کرده است، بیان کرد: طی بازدید از این مجموعه نشان می دهد که شهرداری تهران اصلی ترین کارها را انجام داده و بازسازی اولیه کرده و بنا را از شکل مخروبه خارج و اطراف بنا را تملک کرده است.

او ضمن تقدیر از همکاری بیمارستان لقمان الدوله با شهرداری تهران گفت: باید از بیمارستان به عنوان یک نهاد متوجه مسئولیت اجتماعی تقدیر شود. اگر این احساس مسئولیت بیمارستان نبود قطعا این بنا از بین می رفت و بیمارستان نقش بسیار مهمی در صیانت از این فضا داشته همچنین دوستان مدیریت شهری قول داده اند که جلسه ای با مهندسان مشاور و سازنده ترتیب دهند تا نوسازی و ترمیم بنای فاخر جنبش مشروطه را تسریع بخشند که امیدواریم یادمانی برای بازدید جهانگردان باشد.

ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد در پایان تاکید کرد: بنا است تا در کنار این فضا مجموعه اسناد دوران مشروطه درست شود تا این مرکز اسناد، محلی برای مراجعه پژوهشگران باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha