کد خبر: فعالیت-دهکده-ورزش-بوستان-ولایت-از-سال-1400
۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۳۰
فعالیت دهکده ورزش بوستان ولایت از سال 1400 آغاز می‌شود

امیر محسنی مدیرعامل و عضو هیأت مدیره سازمان ورزش شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به احداث دهکده ورزشی ۴۰ هکتاری در بوستان ولایت فضای ورزشی در بوستان ولایت اظهار داشت: در بوستان ولایت ۴ قسمت مجزا داریم که یکی از این چهار قسمت ۴۰ هکتار فضای ورزشی دارد که به زودی و از سال 1400 به نام دهکده ورزش فعالیت خود را آغاز می کند.

وی افزود: دهکده ورزش جایی است که فعالیت های خانواده محور و فرزند در آن اتفاق می افتد؛ با توجه به اینکه در ایام کرونا چالش‌هایی را شاهد بودیم به همین دلیل برای مهارت خانواده‌ها و اینکه در کنار هم بودن آنها بیشتر تقویت ‌شود باید از فضاهای آموزشی و امکانات ورزشی استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران بیان داشت: در دهکده ورزش سایت‌های مختلف وجود دارد که فرزندان به همراه پدر و مادر می توانند تجربه های جدیدی به دست آورند. در دهکده ورزش ورود هر گونه موبایل، تبلت، وسایل کامپیوتری ممنوع است؛ در این دهکده امکان استفاده از موبایل وجود ندارد.

محسنی ادامه داد: در دهکده ورزش، شهروندان می توانند شب را در کنار هم زندگی کنند؛ طراحی شده تا خانواده ها تا دو شب در کنار هم زندگی کنند.

وی توضیح داد: خانواده ها با کمترین مبالغ دریافتی مانند دیگر نرخ های شهرداری تهران که ارزان‌ترین و کمترین نرخ ها در سطح کشور است می توانند در دهکده ورزش حضور یابند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران بیان داشت: در این دهکده خانواده ها به چالش هایی که تاکنون به آن نپرداخته اند، می پردازند. به طور مثال فدراسیون سوارکاری تمایل دارد که اسب‌های پونی در اختیار فرزندان تهرانی قرار دهد تا با آموزش سوارکاری آشنا شوند. همچنین فدراسیون اتومبیل رانی تمایل دارد روی باند فرودگاه قلعه مرغی مسابقه سرعت را برگزار کند.

محسنی تصریح کرد: در این دهکده خانواده ها می توانند از خودروهای مسابقه ای که بیش از دویست کلیومتر سرعت دارند، استفاده کنند. همچنین ورزش‌هایی که قبلاً امکان استفاده از آنها در سطح باشگاه ها وجود نداشته مانند پرش ها، گلایدر و پاراگلایدر، در این فضای 40 هکتاری امکان استفاده از آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه هدف ما از احداث این دهکده ورزشی پرداختن به موضوع سلامت و نشاط شهروندان است، گفت: متاسفانه بر اساس آمارهای موجود، کودکان ما در 2هزار روز اول زندگی خود در شهر تهران و در کشور به صورت متفاوت حدود ۱۴ درصد چاقی را تجربه می‌کنند.

به گفته ی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران؛ این توده ی چربی که در بدن فرزندان ما وجود دارد تا دوران مدرسه با این فرزندان می ماند.  در مدرسه هم متاسفانه تمام تمهیداتی که آموزش و پرورش اندیشیده، کارساز نخواهد بود چراکه مدل و سبک زندگی کودک به گونه‌ای طراحی شده که به عادت‌های غذایی خود علاقه‌مند است.

محسنی تاکید کرد: بر اساس آمارهای آموزش و پروش بعد از خروج از دوره ی دبیرستان، ۲۴ درصد از فرزندان چاق هستند و این اخبار همه به ما اعلام خطر می کند که هرچه زودتر باید به فکر راه چاره ای باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید برای فرزندان سبک زندگی جدیدی معرفی شود، افزود: کرونا در کنار بزرگترین حادثه قرن اگرچه چالش‌های زیادی را برای مردم ایران و جهان داشت اما در دل این چالش‌ها، یک سری فرصت‌ها را هم برای ما به وجود آورد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران عنوان کرد: کرونا تجربیاتی هم به ما آموخت و یکی از تجربیات مهم این است که مهارت زندگی در کنار نهاد اجتماعی خانواده خیلی بالا نیست و برای بالابردن این مهارت، دهکده های ورزشی طراحی شدند.

محسنی بیان داشت: فاز مطالعاتی این دهکده ها در 6 فاز با پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی، معماری و شهرسازی تمام شده و آماده اعلام فراخوان عمومی هستیم برای جذب مشارکت بخش خصوصی که به زودی این کار را آغاز خواهیم کرد.

خبرنگار: سید علیرضا ریاض

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha