کد خبر: فضای-مجازی-به-اشتغال-خانگی-کمک-می‌کند
۲۳ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۵۷
فضای مجازی به اشتغال خانگی کمک می‌کند/تهیه مواد غذایی یک اشتغال پردرآمد است

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، محمدهادی حبیب الهی کارشناس کسب و کار گفت: کسب درآمد به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول زمانی است که در خانواده صرفه‌جویی می‌کنیم و پولی را ذخیره می‌کنیم. خانواده‌ها از این بخش غافل هستند. غذا درست کردن خانم خانه تولید ثروت است، به این دلیل که خیلی از خانواده‌ها غذا می‌خرند. بازی با بچه‌ها در خانه به جای بیرون بردن فرزندان نیز نوعی صرفه‌جویی است. در خانواده‌های پرجمعیت این صرفه‌جویی‌ها به خوبی انجام می‌شود. یکی از هزینه‌های خانه خوراک است. در خصوص خوراک برای سبزی خشک و ترشی هزینه می‌کنیم و 5 تا 6 برابر مواد اولیه هزینه پرداخت می‌کنیم. در خانواده‌های پر جمعیت این محصولات در خانواده تهیه می‌شود.

حبیب الهی اظهار داشت: هزینه تفریح و سرگرمی در خانواده‌های کم‌جمعیت بیشتر هست و در خانواده‌های پر جمعیت اساساً این موضوع حذف می‌شود. در دوران کرونا بچه‌ها در خانه به تنهایی آسیب دیدند و آموزش آنها تحت الشاع قرار گرفت. در خانوده های پر جمعیت فرزندان بزرگتر به آموزش بچه‌های کوچک‌تر کمک می‌کنند. هر بچه استعداد خاص هنری و ورزشی مجزا دارد که به دیگر اعضای خانواده آموزش می‌دهد.

وی افزود: یک سری از هزینه‌ها در زمانی که اعضای خانواده زیاد باشند، افزایش می‌یابد. مثلاً برای خانواده پرجمعیت برنج بیشتر در خانه نیاز هست اما در بقیه هزینه‌ها روند صعودی نداریم. هزینه‌هایی مثل انرژی، آموزشی و تفریحی حذف می‌شود. با افزایش جمعیت خانواده خیلی هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

این کارشناس جمعیت خاطرنشان کرد: خانواده‌ها به دنبال یک درآمد ثابت هستند اما به فکر درآمد کمکی نیستند. درآمد خانگی بخش دوم کسب درآمد است که در ابتدا به آن اشاره کردم. باید خانواده‌ها را به سمتی ببریم که به اشتغال خانگی فکر کنند. در حال حاضر خانواده‌ها به دلیل نبود نیروی انسانی به فکر اشتغال خانگی نیستند. بچه‌ها در خانواده‌های پرجمعیت می‌توانند کمک‌خرج باشند. اشتغال خانگی نیازمند سرمایه کم است.

حبیب الهی در ادامه گفت: تهیه مواد غذایی یک اشتغال پردرآمد است. تهیه این مواد در قالب خشک‌کردن خوراکی‌ها، تهیه ترشی و غذای گرم خانگی دیده می‌شود. تولید پوشاک نیز یک شغل خانگی است و سرمایه کم می‌خواهد. اشتغال خانگی از بازار کوچک شروع می‌شود اما بازار آن گسترده می‌شود.

این کارشناس کسب و کار در پایان گفت: فضای مجازی به اشتغال خانگی کمک می‌کند. مشاغلی مثل آرایشگری نیز در خانه‌ها از سوی دختران جوان انجام می‌شود. تبدیل دانش و مهارت به اشتغال‌های خانگی نکته مهمی است. بچه‌ها تربیت اقتصادی خوب نمی‌شوند. اگر در خانه امکان درآمدزایی ایجاد شود، نسل خلاق را پرورش خواهیم داد.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، مهدی واعظی، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha