کد خبر: فروش-فوق-العاده-ماهانه-25-هزار-دستگاه-خو
۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۱۵

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، مهدی صادقی نیارکی با بیان این مطلب افزود: این طرح در راستای اجرای مصوبات کمیته خودرو و به منظور مدیریت بازار و افزایش عرضه خودرو انجام خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: خودروسازان 40 درصد از تولیدات خود را به طرح های جدید فروش و 60 درصد را به انجام تعهدات قبلی خود اختصاص خواهند داد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با تاکید بر ضرورت فروش اموال و املاک غیر مولد و مازاد شرکت‌های خودروساز گفت: منابع مالی حاصل از فروش این اموال باید صرف پروژه های ساخت داخل و داخلی سازی قطعات مورد نیاز بشود.

صادقی نیارکی تصریح کرد: واردات قطعاتی که ساخت داخل می شوند، مشمول محدودیت واردات می شوند تا تمایل به سمت داخلی‌سازی قطعات افزایش یابد.

وی گفت: تولید قطعات اصلی که هنوز ارزبری دارند در قالب پروژه های ملی و حمایت بانک های عامل و بانک مرکزی می بایست به سمت داخلی‌سازی برود.

تشکیل کمیته ای در ایدرو برای رصد برنامه های ساخت داخل

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: کمیته ای در ایدرو با حضور معاونت طرح و برنامه وزارت متبوع و سایر ذینغعان برای رصد برنامه های ساخت داخل و هماهنگی برای تامین تسهیلات مورد نیاز می بایست تشکیل شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه برگزاری میزهای ساخت با رعایت پروتکل های بهداشتی از سر گرفته شد، بیان کرد: اولین میز در حوزه پتروشیمی خواهد بود و میزهای بعدی به ترتیب در صنعت لوازم خانگی و خودرو برگزار می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha