کد خبر: فرودگاه-استانبول-شاهکار-جهانی-است
۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۴۲
فرودگاه استانبول شاهکار جهانی است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه،رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم افتتاح سومین باند مستقل، دومین برج مراقبت و خطوط تاکسی جدید فرودگاه استانبول اظهارداشت: این فرودگاه از لحاظ زمان ساخت و ظرفیت یک شاهکار جهانی و یکی از نمادهای اهداف 2023 ترکیه است.

وی افزود: فرودگاه استانبول از افتخارات کشور است. هر چیزی که امروز باعث قدرت‌مند شدن ترکیه در جهان شده است را با تلاش‌ها و مبارزات بزرگ کسب کرده‌ایم.

اردوغان اظهار داشت: تاکنون در مجموع 423 هزار پرواز شامل؛ 107 هزار پرواز داخلی و 316 هزار پرواز خارجی از فرودگاه استانبول صورت گرفته است. این فرودگاه از 65 میلیون مسافر خارجی و داخلی میزبانی کرده است.

وی با بیان اینکه فرودگاه مذکور به گونه‌ای ساخته شده است که در صورت نیاز و تکمیل٬ ظرفیت آن سالانه تا 200 میلیون مسافر افزایش می‌یابد گفت: با بهره برداری از فرودگاه استانبول دوره جدیدی در حمل و نقل هوایی جهانی و منطقه ای آغاز شده است.

اردوغان تصریح کرد: موفق شدیم پروازهای خارجی را از 60 به 350 مقصد برسانیم. همچنین ظرفیت حمل بار هوایی کشورمان که روزانه 303 تن بود به سطح 2 هزار 500 تن افزایش یافته است.

در پایان این مراسم در پی صدور مجوز پرواز از سوی اردوغان٬ همزمان سه فروند هواپیمای خطوط هوایی ترکیه از سه باند مختلف در فرودگاه استانبول به پرواز درآمدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha